Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Rosyjsko-chiński ciężki śmigłowiec transportowy

Lotnictwo cywilne, 11 maja 2015

FR i ChRL opracują wspólnie ciężki śmigłowiec transportowy. Konstrukcja będzie mniejsza od Mi-26.

Nowy rosyjsko-chiński śmigłowiec ALH będzie mniejszy od Mi-26T (na zdjęciu) / Zdjęcie: Wiertalioty Rossii

Przedstawiciele holdingu Wiertalioty Rossii i Aviation Industry Corporation of China (AVIC) podpisali porozumienie ramowe dotyczące wspólnego opracowania nowego ciężkiego śmigłowca transportowego. Dokument sygnowali 8 maja, w Moskwie na Kremlu, prezes koncernu Wiertalioty Rossii Aleksiej Michiejew i szef rady dyrektorów AVIC Lin Zuoming, w obecności prezydentów FR i ChRL Władimira Putina i Xi Jinpinga.

Opracowaniem projektu, przygotowaniem produkcji i wdrożeniem zajmie się wspólny zespół chińsko-rosyjski. Śmigłowiec, oznaczony roboczo jako Advanced Heavy Lift (AHL), będzie opracowany specjalnie na potrzeby rynku chińskiego, zwłaszcza dla agencji zajmujących się usuwaniem skutków klęsk żywiołowych i niesieniem pomocy ich ofiarom, czy gaszeniem pożarów. Przewiduje się, że do 2040 Chińczycy zakupią 200 wiropłatów tego typu. Produkcja realizowana będzie w ChRL.

Zgodnie z wcześniejszymi doniesieniami nowa konstrukcja nie będzie bazowała na Mi-26 (Załogi Mi-26 odkryły nową wyspę, 2014-11-07). Maksymalna masa startowa ALH wynosić ma 38 t. Wiropłat ma być zdolny do przewozu ładunku o masie 10 t we wnętrzu kadłuba lub 15 t na zawiesiu podkadłubowym. Konstrukcja ma być przystosowana do eksploatacji niezależnie od pory doby i warunków atmosferycznych, w klimacie wysokogórskim pustynnym i arktycznym.

Obecnie trwają prace związane z określeniem ostatecznej konfiguracji śmigłowca. Finalizacja przedsięwzięcia i podpisanie kontraktu ma nastąpić przed końcem br.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.