Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Paris Air Show 2015: Nowości ATR-a

Lotnictwo cywilne, 15 czerwca 2015

Francusko-włoskie konsorcjum ATR ogłosiło przekroczenie symbolicznej granicy 1500 sprzedanych samolotów od początku produkcji. Liczba zamówień wynosi obecnie 300 samolotów, co zapewni utrzymanie produkcji na dotychczasowym poziomie przez następne trzy lata.

ATR 72-600 w barwach linii lotniczych Air New Zealand, prezentowany na tegorocznym Salonie Lotniczym w Paryżu / Zdjęcie: Grzegorz Sobczak

W kategorii samolotów komunikacyjnych o pojemności do 90 pasażerów ATR ma 38% udziałów w rynku i jest największym graczem (50. ATR dla grupy Lion , 2015-06-05). Następny jest Embraer z rodziną samolotów E170/175 (28%), dalej nieoblatany jeszcze japoński MRJ (13%), a dopiero na czwartym miejscu jest bezpośredni konkurent ATR-a Bombardier Q400 (11%).

Dziś, na wystawie lotniczej w Paryżu ATR poinformował o opracowaniu nowej, zagęszczonej konfiguracji kabiny. Przy zachowaniu podziałki foteli wynoszącej 28 cali (70 cm), na pokładzie ATR-a 72 będzie można umieścić 78 foteli w 19 rzędach, o 4 więcej niż w poprzedniej wersji. Nowa wersja będzie certyfikowana jeszcze w tym roku.

Zaprezentowano także nową awionikę. Samoloty ATR-a będą wyposażane we wskaźnik przezierny systemu ClearVision opracowany przez Elbit, prezentujący oprócz parametrów lotu również obraz z kamery termowizyjnej, co pozwala pilotom lądować w trudnych warunkach atmosferycznych na lotniskach bez zaawansowanego wyposażenia radiowo-nawigacyjnego. Jak zapewniają przedstawiciele ATR-a, nowy system daje możliwości porównywalne z ILS-em Cat. III, ale na lotniskach bez oprzyrządowania. Minima warunków meteorologicznych do lądowania mogą być o 50% niższe niż w ILS Cat. I i II. Samolot otrzyma także laserowy czujnik turbulencji ostrzegający pilotów np. o uskoku wiatru.

Pierwszym użytkownikiem samolotów z nową awioniką będzie Japan Air Commuter. Przewoźnik ten zamówił 8 samolotów ATR-42-600 z opcją na kolejny 1. Pierwszy będzie dostarczony w 2017, a pozostałe w ciągu następnych trzech lat.

Ogłoszono również wprowadzenie ATR-a 72 w wersji combi, łączącej cechy samolotu towarowego z pasażerskim. W tej wersji powiększono przedział ładunkowy tak, aby mieścił cztery kontenery z ładunkiem, z zachowaniem 44 miejsc pasażerskich.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.