Francusko-włoskie konsorcjum ATR ogłosiło przekroczenie symbolicznej granicy 1500 sprzedanych samolotów od początku produkcji. Liczba zamówień wynosi obecnie 300 samolotów, co zapewni utrzymanie produkcji na dotychczasowym poziomie przez następne trzy lata.
W kategorii samolotów komunikacyjnych o pojemności do 90 pasażerów ATR ma 38% udziałów w rynku i jest największym graczem (50. ATR dla grupy Lion , 2015-06-05). Następny jest Embraer z rodziną samolotów E170/175 (28%), dalej nieoblatany jeszcze japoński MRJ (13%), a dopiero na czwartym miejscu jest bezpośredni konkurent ATR-a Bombardier Q400 (11%).
Dziś, na wystawie lotniczej w Paryżu ATR poinformował o opracowaniu nowej, zagęszczonej konfiguracji kabiny. Przy zachowaniu podziałki foteli wynoszącej 28 cali (70 cm), na pokładzie ATR-a 72 będzie można umieścić 78 foteli w 19 rzędach, o 4 więcej niż w poprzedniej wersji. Nowa wersja będzie certyfikowana jeszcze w tym roku.
Zaprezentowano także nową awionikę. Samoloty ATR-a będą wyposażane we wskaźnik przezierny systemu ClearVision opracowany przez Elbit, prezentujący oprócz parametrów lotu również obraz z kamery termowizyjnej, co pozwala pilotom lądować w trudnych warunkach atmosferycznych na lotniskach bez zaawansowanego wyposażenia radiowo-nawigacyjnego. Jak zapewniają przedstawiciele ATR-a, nowy system daje możliwości porównywalne z ILS-em Cat. III, ale na lotniskach bez oprzyrządowania. Minima warunków meteorologicznych do lądowania mogą być o 50% niższe niż w ILS Cat. I i II. Samolot otrzyma także laserowy czujnik turbulencji ostrzegający pilotów np. o uskoku wiatru.
Pierwszym użytkownikiem samolotów z nową awioniką będzie Japan Air Commuter. Przewoźnik ten zamówił 8 samolotów ATR-42-600 z opcją na kolejny 1. Pierwszy będzie dostarczony w 2017, a pozostałe w ciągu następnych trzech lat.
Ogłoszono również wprowadzenie ATR-a 72 w wersji combi, łączącej cechy samolotu towarowego z pasażerskim. W tej wersji powiększono przedział ładunkowy tak, aby mieścił cztery kontenery z ładunkiem, z zachowaniem 44 miejsc pasażerskich.