Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Umowa PGZ i Elbit Systems ws. Gryfa

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 17 września 2015

Polska Grupa Zbrojeniowa i Elbit Systems podpisały porozumienie o wspólnym oferowaniu systemu bezzałogowych statków latających średniego zasięgu, w ramach programu Gryf.

Elad Aharson szacuje, ze przy produkcji, serwisie i rozwoju bsl rodziny spolonizowanych Hermesów może być zatrudnionych ok. 1 tys. polskich inżynierów. Na zdjęciu bsl Hermes 450 / Zdjęcie: Elbit Systems

Umowa o współpracy naszego narodowego koncernu z izraelską spółką została podpisana dziś i zakłada, że PGZ jako lider i Elbit Systems, jako poddostawca, wspólnie złożą ofertę dostarczenia systemu bezzałogowych statków latających w ramach programu Gryf.

Oferowany Wojsku Polskiemu system ma powstać w oparciu o produkowany przez Elbit bsl typu Hermes 450. Izraelska spółka zobowiązała się do pełnego transferu technologii, który umożliwi PGZ spolonizowanie konstrukcji i montaż płatowca oraz produkcję głównych komponentów systemu w Polsce. Porozumienie przewiduje również możliwość produkcji nowej konstrukcji na rynki trzecie. Elbit zobowiązał się także do wsparcia PGZ w budowie laboratorium ds. rozwoju i integracji systemów bezzałogowych.

Wiceprezydent ISTAR Division Elbit Systems Elad Aharonson powiedział RAPORT-wto, że jego przedsiębiorstwo jest gotowe na przekazanie Polsce dużego zakresu kompetencji produkcji Hermesa 450. Wskazał, że proponowany przez WB Electronics i UK Thales system Watchkeeper 450 został zbudowany w oparciu o technologię Elbit Systems (WB Electronics i Thales opracują Gryfa , 2015-07-09). Podobny transfer technologii może być zaoferowany PGZ.

Wojciech Dąbrowski prezes zarządu PGZ podkreślił, że dzisiejsza umowa umożliwia nie tylko transfer technologii budowy bsl średniego zasięgu, ale także poszukiwanych przez MON w ramach programu Zefir systemów klasy MALE (medium altitude long endurance) , których Elbit jest również producentem (Hermes 900).

Dariusz Sokólski, wiceprezes zarządu PGZ poinformował, że 22 września br. w radomskim biurze PGZ zostanie powołane konsorcjum spółek PGZ: WZL-2, WZE, Mesko i PIT-Radwar, które będą w całości odpowiedzialne za technologie krytyczne, m.in. łącza informacyjne, komputer misji, oprogramowanie, niektóre głowice obserwacyjne, elementy kryptograficzne, integrację z systemami C4ISR. Ma to zapewnić Polsce pełną kontrolę nad systemem.

MON już od siedmiu lat przymierza się do pozyskania tej klasy bsl. Pierwsze próby miały miejsce po rozpoczęciu misji w Afganistanie (Procedura zakupu dużego bsl rozpoczęta, 2008-10-23). Dziś pod wpływem wydarzeń na Ukrainie MON deklaruje chęć nabycia ok 90 różnych systemów bsl, za ok. 3 mld zł. W pierwszej kolejności mają zostać zakupione systemy dla programów Gryf i Zefir.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.