Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Pierwszy lot CH-53K

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 28 października 2015

Na Florydzie oblatano prototyp śmigłowca transportowego Sikorsky CH-53K King Stallion. Lot trwał 30 min.

Po wielu miesiącach oczekiwań na Florydzie oblatano pierwszy ciężki śmigłowiec transportowy CH-53K / Zdjęcie: Sikorsky

Śmigłowiec oblatano w należącym do przedsiębiorstwa Development Flight Center w West Palm Beach na Florydzie. Lot testowy, który m.in. pozwolił na ocenę własności pilotażowych wiropłata, trwał ok. 30 min. Kolejne próby w locie CH-53K zostaną przeprowadzone za kilka tygodni. Ogółem, w programie testowym udział wezmą 4 prototypowe wiropłaty (Prezentacja i chrzest CH-53K, 2014-05-06).

Pierwotnie zakładano, że prototypowy King Stallion zostanie oblatany latem 2014. Wydarzenie opóźniło się wskutek problemów technicznych, jakie napotkano podczas prac przygotowawczych (Oblot CH-53K przełożony na wiosnę, 2014-12-05). Wymusiły one na specjalistach Sikorsky'ego wprowadzenie niezbędnych zmian konstrukcyjnych. Program testowy CH-53K będzie trwał aż do 2018, a już rok później pierwsze seryjne wiropłaty powinny uzyskać wstępną zdolność operacyjną.

CH-53K King Stallion opracowano na zlecenie dowództwa US Marine Corps (USMC). Korpus chce kupić ok. 200 CH-53K, które zastąpią w służbie przestarzałe CH-53E. Nowe wiropłaty wyposażone zostaną w awionikę glass cockpit, układ sterowania lotem fly-by-wire i układy samoobrony. Śmigłowce mają być zdolne do przeniesienia ładunku o masie 12 247 kg na odległość 200 km.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.