Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

LRS-B dla Northrop Grummana

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, 29 października 2015

Departament Obrony zdecydował, że producentem nowego bombowca strategicznego dla USAF będzie koncern Northrop Grumman.

Według opinii analityków, ujawniony wcześniej wizerunek zwycięskiej koncepcji LRS-B znacznie odbiega od rzeczywistego projektu / Rysunek: Northrop Grumman

Jedną z najbardziej oczekiwanych przez przemysł obronny Stanów Zjedzonych Ameryki wiadomości, była decyzja Pentagonu o przyznaniu kontraktu na prace badawczo-rozwojowe i produkcję nowej generacji bombowców strategicznych LRS-B (Long Range Strike-Bomber). O zlecenie na sumę ok. 80 mld USD (312 mld zł) rywalizowały Northrop Grumman oraz konsorcjum Boeing / Lockheed Martin. Zwycięstwo tego pierwszego amerykańskie media określają jako zaskakujący zwrot akcji. Przegrani zapowiedzieli już złożenie odwołania.

W pierwszej kolejności planowane jest nabycie najprawdopodobniej 4 samolotów przedseryjnych, wyprodukowanych dla potrzeb badań i prac rozwojowych. Następnie, w ramach 5 pierwszych serii, zamówionych zostanie 21 seryjnych LRS-B. Koszt wszystkich w/w przedsięwzięć szacowany jest na 21,4 mld USD, dla wartości USD z roku budżetowego 2010, czyli w rzeczywistości 23,5 mld USD (91,6 mld zł, dla obecnej wartości dolara amerykańskiego). Według dostępnych danych prace studialne pochłonęły 1,9 mld USD (7,4 mld zł).

Jeżeli Pentagon zamówi planowaną wcześniej ilość 100 nowych bombowców, ich koszt jednostkowy wynieść ma ok. 511 mln USD (także według wartości USD z rb 2010) – twierdzi William LaPlante, asystent Sekretarza US Air Force ds. zakupów. Oznacza to, że licząc dla aktualnej wartości dolara amerykańskiego jeden LRS-B kosztować ma 564 mln USD (2,2 mld zł, Błędne koszty L-RSB, 2015-08-19).

Przedstawiciele Pentagonu nie ujawnili, kto będzie dostawcą zespołu napędowego dla LRS-B, ale niemal natychmiast po ogłoszeniu decyzji, Pratt & Whitney wysłał gratulacje dla Northrop Grummana z okazji zwycięstwa w tak ważnym programie, jednocześnie odmawiając jakichkolwiek komentarzy w tej sprawie. Nie podano także do wiadomości, jakie oznaczenie nosić będzie nowy bombowiec strategiczny. Według

LRS-B ma wejść do służby w US Air Force w połowie przyszłej dekady. Dokładna data osiągnięcia zdolności operacyjnej i liczba samolotów, które zostaną zakupione wciąż jest analizowana przez dowództwo lotnictwa uderzeniowego (USAF potrzebują więcej L-RSB, 2015-09-14).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.