Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Certyfikat EASA dla AW189 SAR

Lotnictwo cywilne, 25 grudnia 2014

Europejska Agencja Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA) wydała Certyfikat Typu dla śmigłowca AgustaWestland AW189 w wersji poszukiwawczo-ratowniczej (SAR).

Pierwszym użytkownikiem AW189 w wersji poszukiwawczo-ratowniczej będzie brytyjska Maritime and Coastguard Agency / Zdjęcie: AgustaWestland

Wydanie dokumentu przez europejskie władze lotnicze umożliwia rozpoczęcie dostaw śmigłowców AW189 w wersji poszukiwawczo-ratowniczej (SAR), przeznaczonych dla Wielkiej Brytanii (Brytyjski SAR dla Bristow Helicopters, 2013-03-27). Wiropłaty, które będą eksploatowane przez Maritime and Coastguard Agency (straż wybrzeża), zostaną wyposażone w podwójną wciągarkę, radiolokator poszukiwawczy, układ obserwacji w podczerwieni, reflektor poszukiwawczy, układ sterowania lotem z oprogramowaniem umożliwiającym wykonywanie misji SAR i dodatkowe urządzenia łączności.

Wersja poszukiwawczo-ratownicza  AW189 ma maksymalną masę do startu wynoszącą  8600 kg, co pozwala na przenoszenie dodatkowego wyposażenia.  Kabina o pojemności  11,2 m3 mieści 2 pary noszy i 6 foteli dla poszkodowanych oraz 2 ratowników. Za nią znajduje się przedział bagażowy, o pojemności  2,4 m3, dostępny z wnętrzakabiny.

Śmigłowiec rozwija maksymalną prędkość 287 km/h. Długotrwałość lotu, z dodatkowymi zbiornikami paliwa, to 5 h 40 min, a zasięg maksymalny - 1111 km.

AW189 spełnia wymagania stawiane przez przepisy EASA / FAA Part 29 i JAR OPS 3 / EU-OPS (Pierwszy seryjny AW189 oblatany, 2013-10-10). Obecnie śmigłowce tego typu użytkowane są w Europie, Azji i na Bliskim Wschodzie, przez towarzystwa  Bristow, Weststar Aviation Services, LCI, Gulf Helicopters (Gulf Helicopters eksploatują AW189, 2014-12-11) i Bel Air.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.