Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Heli-Expo 2015: Rusza produkcja AW609

Lotnictwo cywilne, 04 marca 2015

AgustaWestland przygotowuje się do seryjnej produkcji zmiennopłata AW609.

Specjaliści z Bristow pomogą producentowi w opracowaniu wersji AW609 przeznaczonej do transportu osób na morskie platformy wiertnicze i zadań poszukiwawczo-ratowniczych / Rysunek: AgustaWestland

W trakcie Heli-Expo koncern AgustaWestland poinformował, że zmiennopłat AW609 będzie produkowany seryjnie w zakładach w Filadelfii w USA, począwszy od trzeciego kwartału br. W tym celu rozpoczęto już działania związane ze zwiększeniem zdolności w zakresie prac inżynierskich i łańcucha dostaw. Druga linia produkcyjna AW609 powstanie w zakładach we włoskim Vergiate, w późniejszym czasie.

Obecnie dwa przedseryjne AW609 wylatały niemal 1200 h w trakcie prób w locie, niezbędnych do uzyskania Certyfikatu Typu FAA, w wytwórni w Arlington (Próby autorotacji AW609, 2014-04-24). Trwa też montaż końcowy trzeciego prototypu, którego oblot nastąpi przed latem br. Czwarty przedseryjny AW609 powstanie już w Filadelfii, w 2016.

Producent wprowadził kolejne modyfikacje w strukturze zmiennopłata. Masa startowa została zwiększona do 8165 kg. Zmieniono też konstrukcję podwozia i drzwi do kabiny – zamiast jednoczęściowych zastosowano dwuczęściowe, z integralnymi schodkami. Dzięki optymalizacji techniki pilotażu AW609 może przewieźć 9 pasażerów na odległość 926 km w czasie 2 h.

W planach jest zabudowanie dodatkowych, podskrzydłowych zbiorników paliwa, które zwiększą zasięg maksymalny pionowzlotu do 2038 km. Z 6 pasażerami w kabinie AW609 ma być zdolny do pokonania 1482 km w czasie nieco dłuższym niż 3 h.

Uzyskanie Certyfikatu Typu FAA zaplanowano pod koniec 2017. Dotychczas zamówiono ok. 60 AW609, w cenie jednostkowej szacowanej na ok. 25 mln USD (93 mln zł). Zmiennopłaty mają służyć do misji ratownictwa medycznego, transportu VIP-ów i porządku publicznego.

Wersja AW609 służąca do transportu osób na morskie platformy wiertnicze i zadań poszukiwawczo-ratowniczych zostanie opracowana we współpracy z Bristow, które jest już użytkownikiem śmigłowców AgustyWestlanda (Certyfikat EASA dla AW189 SAR, 2014-12-25). Obydwie strony zajmą się kwestiami dotyczącymi operowania, obsługi technicznej, optymalizacji konfiguracji oraz zidentyfikują możliwe ulepszenia lub unowocześnienia.  


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra