Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Qantas prezentują Retro Roo II

Lotnictwo cywilne, 16 listopada 2015

Narodowy przewoźnik Australii zaprezentował kolejnego Boeinga 737-800 w malowaniu retro. Samolot nosi nazwę Retro Roo II.

Malowanie Retro Roo II jest identyczne ze schematem, jaki nosiły australijskie Boeingi 707 w latach 1959-1961 / Zdjęcie: Qantas

Z okazji 95-lecia istnienia australijskie linie lotnicze Qantas zaprezentowały kolejny samolot w malowaniu retro. Tym razem jest to Boeing 737-800, Retro Roo II, noszący znaki rejestracyjne VH-VXQ. Jego wygląd jest identyczny, jak Boeingów 707, używanych przez linię z Antypodów w latach 1959-1961.

Odrzutowy Boeing 707 był przełomową konstrukcją w historii lotnictwa komunikacyjnego. Qantas były pierwszym przewoźnikiem spoza USA, który eksploatował ten typ. W 1959 Australijczycy uruchomili transpacyficzne połączenie pomiędzy Sydney i San Francisco.

Qantas, także jako pierwsze w świecie, oferowały lot dookoła świata na pokładzie Boeinga 707. Zamiast 123 godzin, jakie trzeba było spędzić w kabinie Super Constellation, podróż trwała wówczas zaledwie 70 godzin. Obecnie przelot z Sydney do Londynu, z międzylądowaniem w Dubaju trwa 21 godzin (Qantas zamawiają Dreamlinery , 2015-08-20).

Poprzednim samolotem Qantas w stylu retro (Retro Roo I) był także Boeing 737-800. Jego malowanie nawiązywało do barw z lat 1971-1974. Samolot, noszący imię długoletniego prezesa linii, Jamesa Stronga, pokazano w listopadzie 2014 .


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.