Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Qantas odmładza flotę

Lotnictwo cywilne, 09 października 2013

Australijskie linie lotnicze Qantas rozważają wymianę floty. Poszukiwani są następcy Boeingów 717, 737 i 747.

Australijczycy poszukują obecnie m.in. następców Boeingów 747-400. Być może zastąpią je kolejne Airbusy A380 / Zdjęcie: Qantas

Przewoźnik eksploatuje obecnie 60 Boeingów 737-800 i oczekuje na dostawę kolejnych 8, jednak w dalszej perspektywie zamierza zastąpić je modelem 737 Max, albo konkurencyjnymi Airbusami A320neo/A321neo. Australijczycy zamówili już wprawdzie 78 A320neo, ale trafią one do niskokosztowych linii Jetstar i innych spółek zależnych (110 Airbusów dla Qantas, 2011-10-06).

Jako następcy Boengów 747-400, których Qantas posiada 15, rozważane są niemal wszystkie dostępne na rynku samoloty szerokokadłubowe – Airbusy A330, A350 (Oblot drugiego A350 już wkrótce, 2013-09-12) i A380 oraz Boeingi 787 i 777X (Silniki GE9X dla Boeinga 777X, 2013-03-22).

Jak wiadomo, przedwczoraj Jetstar odebrały swojego pierwszego Dreamlinera 787-8 (Pierwszy Dreamliner dla Australii , 2013-10-08). Spółka-matka dysponuje jeszcze opcjami kupna 20 samolotów tego typu i prawami nabycia 30 dalszych, jednak decyzja w tej sprawie zostanie podjęta jedynie w przypadku osiągnięcia zysków przez Qantas, co ma nastąpić w 2015. Jeżeli tak się stanie, pierwszych 5 Dreamlinerów mogłoby trafić do Australijczyków w 2017. Wykorzystanie praw zakupu nastąpiłoby najwcześniej w 2025.

Natomiast Boeingi 717, używane do obsługi połączeń regionalnych przez QantasLink (Boeingi 717 wciąż popularne, 2013-06-26), mogłyby być zastąpione przez Airbusy A319neo, Boeingi 737 Max 7, Bombardiery CSeries (Oblot pierwszego CSeries 100, 2013-09-16) lub Embraer E-Jets / E2 (1000. E-Jet, 2013-09-13, Nowe szczegóły konstrukcji Embraerów E2, 2013-08-09).

Do 2016 przewoźnik zamierza zmniejszyć liczbę typów we flocie z 9 do 7. Ze służby zostaną wycofane Boeingi 767-300ER i 737-400.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra