Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

H215 będzie produkowany w Rumunii

Lotnictwo cywilne, 18 listopada 2015

Airbus Helicopters podjął decyzję o rozpoczęciu produkcji śmigłowca H215 w Rumunii.

Pierwszy H215 wyprodukowany w Rumunii ma zostać zaprezentowany publicznie w 2017 / Zdjęcie: Lorette Fabre, Airbus Helicopters

Podczas wczorajszej ceremonii położono kamień węgielny pod nowe zakłady Airbus Helicopters Industries w Rumunii, których zajmować się będą montażem śmigłowców H215. W ceremonii udział wzięli Guillaume Faury, prezes Airbus Helicopters i Alexandru Nastase, Sekretarz Stanu ds. Inwestycji Zagranicznych i Partnerstwa Publiczno-Prywatnego.

H215 ma strategiczne znaczenie dla Airbus Helicopters i umożliwi nam zaoferowanie klientom najlepszego śmigłowca, przy niezwykle konkurencyjnych kosztach operacyjnych i obsługi technicznej. Dzięki rozwijającemu się partnerstwu z Rumunią, ważnym członkiem Unii Europejskiej i NATO, nasze ciężkie śmigłowce dwusilnikowe będą bardziej ekonomiczne niż kiedykolwiek na obecnych i wschodzących rynkach – powiedział Guillaume Faury.

Nowe centrum przemysłowe Airbus Helicopters powstało na bazie ponad 40-letniej historii kooperacji w Rumunii, w tym programów obsługi technicznej i modernizacji śmigłowców Chcemy zaoferować klientowi kompletnie nową koncepcję biznesową, proponując zdefiniowane standardowe wyposażenie, aby skrócić czas produkcji i zapewnić ekonomiczne ceny zakupu – powiedział Serge Durand, dyrektor zarządzający Airbus Helicopters Industries.

Zakłady Airbus Helicopters Industries w Braszowie, o powierzchni 10 tys. m², rocznie opuszczać będzie do 15 śmigłowców. Rumuńska placówka zajmować się będzie projektowaniem, montażem końcowym (na ruchomej linii), przyjmowaniem zamówień i obsługą posprzedażną wiropłatów. Docelowo ma w nich być zatrudnionych 300 osób. Według źródeł rumuńskich całkowita wartość inwestycji wyniesie 51 mln euro (ok. 217mln zł).

H215 to ewolucja konstrukcji znanej poprzednio jako AS332 C1e/L1e Super Puma. Jego publiczny debiut miał miejsce podczas ubiegłorocznej wystawy Heli-Expo. AS332 C1e ma zabudowaną awionikę glass cockpit, czteroosiowego pilota automatycznego i sprzęgnięty z nim automatyczny układ sterowania lotem ze śmigłowca H225. Zespół napędowy stanowią 2 silniki Turbomeca Makila 1A1 o mocy startowej 1357 kW każdy. Maksymalna masa ładunku użytecznego przewożonego przez H215 wynosi 4115 kg w ładowni lub 4500 kg na zawiesiu zewnętrznym.  

Prezentacja pierwszego wiropłata tego typu, wyprodukowanego w Rumunii, jest zaplanowana w 2017. H215 będą produkowane w konfiguracji, pozwalającej na wybranie użytkownikom wielu opcji wyposażenia, co umożliwi im wykonywanie różnorodnych zadań, m. in. operacji pokojowych realizowanych przez agendy Organizacji Narodów Zjednoczonych i wsparcia logistycznego. Dotychczas śmigłowce tego typu zamówiły m. in. Starlite Aviation Group (Pierwsze zamówienie na AS332 C1e, 2012-11-08) oraz siły zbrojne Boliwii (Drugi AS332 C1e dla Boliwii , 2014-12-13) i Straż Graniczna Finlandii (Super Pumy dla Finlandii, 2012-12-21).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.