Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Mi-8 do działań w Arktyce

Lotnictwo wojskowe, 26 listopada 2015

MO FR odebrało pierwszy śmigłowiec Mi-8AMTSz-WA, przystosowany do operowania w Arktyce.

Mi-8AMTSz-WA jest przystosowany do operowania przy temperaturze otoczenia poniżej –40°C / Zdjęcie: Wiertalioty Rossii

Ministerstwo Obrony Federacji Rosyjskiej odebrało od zakładów w Ułan-Ude, wchodzących w skład holdingu Wiertalioty Rossii, pierwszy śmigłowiec Mi-8AMTSz-WA. Został on przystosowany do operowania w warunkach arktycznych, przy temperaturze otoczenia poniżej –40°C.

Śmigłowiec został opracowany na bazie Mi-8AMTSz-W, już znajdującego się w wyposażeniu sił zbrojnych FR (Mi-8 na warunki arktyczne, 2013-12-27). Jego zespół napędowy stanowią silniki Klimow WK-2500-03. Pomocniczy zespół napędowy to T-14.

W kabinie załogi i ładowni zabudowano dodatkową izolację i instalację ogrzewania o większej mocy. Przewody instalacji hydraulicznej wykonano z teflonu. Do operowania w bardzo niskich temperaturach przystosowano też instalację paliwową i olejową. Zasięg wiropłata, z dodatkowymi zbiornikami paliwa to ponad 1300 km.

Cyfrowy pilot automatyczny polepsza dokładność pilotowania i nawigacji w warunkach pogorszonej widoczności i podczas nocy polarnej. Śmigłowiec wyposażono w układ antykolizyjny, urządzenia łączności satelitarnej, radiostacje szerokopasmowe, mapy cyfrowe i układ nawigacji bezwładnościowej. Awionikę przystosowano do wykonywania lotów w okularowych wzmacniaczach obrazu.

Pokładowy radiolokator meteorologiczny ma zdolność wykrywania obszarów burzowych, przeszukiwania powierzchni lądu i identyfikowania obiektów i linii brzegowej. Wiropłat ma też zabudowany radionamiernik, reflektor poszukiwawczy i wciągarkę, dzięki czemu może wykonywać misje poszukiwawczo-ratownicze.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.