Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Kolejne Gryfy dla Republiki Korei

Przemysł zbrojeniowy, 08 lutego 2016

W lutym zrealizowana będzie kolejna dostawa robotów PIAP Gryf dla południowokoreańskich sił zbrojnych.

Gryf dla Sił Zbrojnych Republiki Korei ma podwójny uchwyt wyrzutnika pirotechnicznego, który umożliwia oddanie dwóch strzałów bez konieczności powrotu robota do operatora celem przeładowania

Przemysłowy Instytut Automatyki i Pomiarów (PIAP) jest dostawcą mobilnych robotów pirotechnicznych dla większości rodzajów sił zbrojnych Republiki Korei – marynarki wojennej, wojsk lotniczych i wojsk lądowych. Realizowany obecnie kontrakt dotyczy robotów Gryf, które wykorzystywane są do rozpoznania terenu i miejsc trudno dostępnych (Roboty PIAP wciąż poszukiwane, 2016-01-22).

Za pomocą manipulatora o 5 stopniach swobody oraz funkcji zacisku szczek chwytaka, możliwe jest podejmowanie ładunków o masie do 15 kg. Koła robota mogą być łatwo zdemontowane, co zmniejsza gabaryty urządzenia, a tym samym ułatwia prowadzenie akcji w wąskich przestrzeniach. Dzięki zastosowanym napędom Gryf sprawnie pokonuje nierówności terenu i przeszkody o kącie nachylenia do 45°.

Cechą szczególną Gryfa jest doskonała manewrowość. Niewielka masa ułatwia transport i przenoszenie robota, a  jego modułowa konstrukcja umożliwia na szybką i łatwą zmianę dodatkowego oprzyrządowania.

Dalekowschodni robot ma też bank narzędzi, zamontowany na bazie mobilnej, w skład którego wchodzą m.in. nożyce do przecinania przewodów elektrycznych i wybijak do szyb / Zdjęcia: PIAP

Robot mobilny Gryf jest przystosowany do współpracy z różnorodnym wyposażeniem dodatkowym, takim jak m.in.: wyrzutniki pirotechniczne (Chemring Technology Solution De Armer Disruptor RE 70M3 Plus, Proparms Recoilless 12,5 mm i Recoilless 20 mm Mk 111), strzelby (np. Benelli), urządzenie RTG (np. Vision-X MK5), czujnik oparów materiałów wybuchowych (np. M0-2M), nawijarki ze światłowodem czy magistrala do zdalnego odpalania ładunków wybuchowych.

Na życzenie południowokoreańskiego klienta zmodyfikowano pierwotną konstrukcję robota. Dalekowschodni Gryf został wyposażony m. in. w bank narzędzi zamontowany na bazie mobilnej. W jego skład wchodzą m.in. nożyce do przecinania przewodów elektrycznych i wybijak do szyb. Zwiększa to taktyczne możliwości użycia robota.

Gryf dla koreańskich sił zbrojnych ma też podwójny uchwyt wyrzutnika pirotechnicznego, który umożliwia oddanie dwóch strzałów bez konieczności powrotu robota do operatora celem przeładowania. Zastosowano także wizualizację położenia manipulatora na ekranie pulpitu sterowniczego. Operator jest w stanie ocenić położenie manipulatora nawet wtedy, gdy robot znajduje się poza zasięgiem jego wzroku.

Dzięki podglądowi z czterech kamer jednocześnie na ekranie pulpitu sterowniczego operator robota ma pełny obraz przestrzeni operacyjnej. Nowe silniki pozwalają Gryfowi na poruszanie się z prędkością do 10 km/h.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.