Z początkiem czerwca pasażerowie Lufthansy będą mogli obejrzeć podczas lotu pakiet polskich filmów.
Od 1 czerwca na pokładach samolotów niemieckiego przewoźnika będzie można obejrzeć 5 filmów w polskiej oraz angielskiej wersji językowej. Są to laureaci Oscarów: Ida w reż. Pawła Pawlikowskiego i Piotruś i wilk w reż. Suzie Templeton oraz nagrodzony za najlepszą reżyserię na 28. Warszawskim Festiwalu Filmowym – Imagine w reż. Andrzeja Jakimowskiego, zwycięzca Konkursu Filmów Dokumentalnych podczas 36. Międzynarodowego Festiwalu Filmowego w Moskwie – Deep Love w reż. Jana P. Matuszyńskiego, a także nagradzany na festiwalach i lubiany przez widzów film Waldemara Krzystka 80 milionów. Lufthansa jest kolejnym partnerem włączający się w projekt Picture Poland, który jest pierwszym na świecie projektem mającym na celu promocję kinematografii jednego państwa w liniach lotniczych.
– To dla nas wielka satysfakcja, że filmy polskich twórców będzie można obejrzeć w samolotach tak renomowanego i cenionego przez pasażerów przewoźnika jak Lufthansa. Pięć wybranych tytułów to produkcje reprezentatywne dla polskiej kinematografii ostatnich lat. To filmy, które odniosły międzynarodowy sukces oraz zyskały uznanie i popularność wśród widzów – powiedziała Magdalena Sroka, dyrektor Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej.
– Bardzo cieszymy się, że polskie filmy wzbogacą naszą szeroką ofertę ponad 100 filmów w 9 językach. Program rozrywki pokładowej Lufthansy gwarantuje świetną zabawę podczas podróży – zarówno na ekranie monitora w oparciu fotela na rejsach międzykontynentalnych, jak i w rozrywkowej aplikacji mobilnej Lufthansy podczas wybranych rejsów średniej długości. Nieustannie inwestujemy w nasz produkt pokładowy, aby sprostać oczekiwaniom wszystkich klientów – powiedział Frank Wagner reprezentujący grupę Lufthansa w Polsce.
Poprzez inicjatywę, jaką jest Picture Poland, Polski Instytut Sztuki Filmowej i Lufthansa umożliwiają licznej grupie odbiorców kontakt z tytułami reprezentującymi różne rodzaje i gatunki filmowe. Dotarcie do tak licznej grupy widzów, jakimi są pasażerowie linii lotniczych, daje zupełnie nowe możliwości zwiększenia wiedzy – szczególnie u cudzoziemców – o tym, jak ważne i dobre filmy powstają w Polsce. Projekt jest finansowany z Programu Operacyjnego Promocja polskiego kina za granicą Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej.
Lufthansa jest obecna w Polsce od 45 lat, natomiast w regionach od 23 lat. W sezonie letnim 2016 Lufthansa oferuje tygodniowo 249 połączeń do Frankfurtu i Monachium z Warszawy, Krakowa, Gdańska, Wrocławia, Poznania, Lublina, Katowic, Rzeszowa i Bydgoszczy. Rejsy pomiędzy Polską a Niemcami obsługiwane są przez Airbusy A319, A320 i A321, Boeingi 737-300 i 737-500, Embraery E195 i E190 oraz Bombardiery CRJ700 i CRJ900. Najpopularniejszymi regionami, które wybierają polscy pasażerowie są Europa, Ameryka Północna oraz Azja-Pacyfik, a najpopularniejszymi kierunkami wśród polskich klientów są, oprócz Frankfurtu i Monachium – Nowy Jork, Lizbona i Barcelona (Nowy terminal w Monachium, 2016-04-23).