Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

FIA 2016: Pierwszy Suchoj Superjet dla Irlandii

Lotnictwo cywilne, Strategia i polityka, 12 lipca 2016

Rosyjsko-włoskie konsorcjum Suchoj International zaprezentowało na wystawie lotniczej w Farnborough pierwszy egzemplarz Superjeta należący do irlandzkiego przewoźnika CitiJet.

Samolot komunikacji regionalnej Suchoj Superjet SSJ100 na wystawie w Farnborough i prezentujące się przy nim stewardessy Aerofłotu / Zdjęcie: Grzegorz Sobczak

Irlandzkie linie lotnicze Cityjet zakupiły 15 samolotów Suchoj Superjet SSJ100 z opcją na kolejne 16 (CityJet kupują Superjety, 2015-10-14). Był to pierwszy przypadek kiedy zachodnioeuropejski przewoźnik kupił samolot produkowany w Rosji. To przełomowy moment dla konsorcjum Suchoj International. Przypomnijmy, że kilka lat wcześniej taką samą liczbę samolotów zamówiły meksykańskie linie lotnicze Interjet.

Pojawienie się w Farnborough pierwszego egzemplarza SSJ100 dla irlandzkiego przewoźnika jest dla nas przełomowym momentem – powiedział Nazario Cauceglia prezes Suchoj International. – Dzięki naszym samolotom irlandzki CityJet może rozszerzyć swoją działalność korzystając z zalet SSJ100.

Samoloty dla irlandzkiego przewoźnika mają konfigurację 98 miejsc w układzie pięciu foteli w rzędzie. Pierwszy SSJ100 dla CityJet został dostarczony 24 maja br. i jeszcze latem rozpocznie regularne loty na trasie Corck w Irlandii – La Rochelle we Francji. Drugi egzemplarz trafi do irlandzkiego przewoźnika w połowie lipca, a trzeci w październiku. Suchoj International zakłada, że pierwsza partia ośmiu samolotów dla CityJet zostanie dostarczona do końca pierwszej połowy przyszłego roku. Dostawy samolotów drugiej partii rozpoczną się w końcu 2018.

Jednym z kluczowych elementów, które zadecydowały o wyborze SSJ100 przez irlandzkiego przewoźnika była nowa konfiguracja kabiny, nowe oprogramowanie pozwalające skrócić drogę hamowania i zmniejszyć prędkość podejścia do lądowania. Dzięki temu samolot zyskał dopuszczenie do lotów z London City Airport. Irlandzki przewoźnik zakłada, że rosyjskie samoloty zastąpią flotę 15 Avro RJ85 operujących z lotniska w londyńskim Dockland, jednak nie wcześniej niż w 2019.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.