Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

KC-30A podaje paliwo C-17

Lotnictwo wojskowe, 15 lutego 2016

Wojska lotnicze Australii i USA wykonały próbne tankowania transportowca C-17 z KC-30A.

Australijski KC-30A przetacza paliwo do zbiorników transportowego Globemastera ze składu US Air Force / Zdjęcie: MO Australii

Tego samego dnia, gdy Boeing wykonywał lot próbny wielozadaniowego transportowca-tankowca KC-46A Pegasus, przeprowadzono także tankowanie z użyciem innego samolotu tego typu – KC-30A (Airbusa A330-200 MRTT), należącego do Royal Australian Air Force (królewskich wojsk lotniczych Australii). Być może z tego powodu przedstawiciele koncernu z Seattle musieli zmienić harmonogram prób (Hornet tankuje z Pegasusa, 2016-02-15).

10 grudnia w przestrzeni powietrznej nad bazą Edwards w Kalifornii jego załoga podawała paliwo transportowcowi C-17A Globemaster należącemu do US Air Force. W trakcie 5-godzinnego lotu zrealizowano 39 kontaktów, przetaczając ok. 6800 kg nafty za pomocą podkadłubowego przewodu sztywnego. W najbliższych dniach planowane są kolejne próbne tankowania C-17 przez KC-30A. Po nich przyjdzie czas na wielozadaniowe F-15 i F-16. Wcześniej przeprowadzono już próby F-35A (F-35A pobiera paliwo z KC-30A, 2015-09-29).

Próby wykonywane w USA są pomocne nie tylko dla Amerykanów, którzy ze względu na starzejącą się flotę KC-135 i KC-10 musieli zwrócić się o pomoc do sojuszników (Nowy francuski tankowiec w akcji, 2016-01-28, 100 tys. h nalotu KC-135, 2016-01-12), ale także dla Australijczyków i Singapurczyków. RAAF mają obecnie na stanie 5 KC-30A, do których w 2017 dołączą 2 kolejne i 8 C-17A (Australijski C-17 na Antarktydzie, 2015-11-23). Załogi tych ostatnich już w listopadzie ub. r. ćwiczyły pobieranie paliwa z KC-135, należącego do wojsk lotniczych Singapuru. Nota bene, singapurskie KC-135 zostaną zastąpione właśnie przez Airbusy MRTT (Singapur kupi MRTT, 2014-03-06).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.