Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Wstępne próby operacyjne CH-53K

Lotnictwo wojskowe, 21 października 2016

Zakończono pierwszy etap prób operacyjnych śmigłowca transportowego CH-53K King Stallion.

CH-53K w trakcie misji transportu ładunku o masie 5422 kg na zawiesiu podkadłubowym, na dystans 204 km / Zdjęcie: Sikorsky

Dwutygodniowe wstępne próby operacyjne ciężkiego śmigłowca transportowego CH-53K King Stallion zakończyły się 19 października. Przeprowadzono je w centrum badawczym Sikorsky’ego w West Palm Beach na Florydzie.

W trakcie testów sprawdzono m.in. zdolność śmigłowca do przewiezienia ładunku o masie 12 200 kg na zawiesiu podkadłubowym i przetransportowania ładunku o masie 5422 kg na dystans 204 km. Zrealizowano też próby załadunku / wyładunku wyekwipowanych żołnierzy, mocowania ładunku we wnętrzu kadłuba i na zawiesiach podkadłubowych, przewozu zbiorników z paliwem i przystosowania ładowni do zadań ewakuacji medycznej.

Obecnie w próbach w locie biorą udział 4 prototypowe CH-53K, które wylatały łącznie ponad 200 h. Dowództwo US Marine Corps zakłada, że King Stalliony osiągną wstępną zdolność operacyjną w 2019. Natomiast całkowita zdolność operacyjna eskadr wyposażonych w CH-53K ma zostać zgłoszona w 2029.

Marines zamierzają zakupić 200 King Stallionów, które wejdą w skład 8 eskadr liniowych, jednej szkolnej i jednej rezerwowej. Dostawy CH-53K dla USMC mają zakończyć się w 2031 (King Stallion unosi kolejny ładunek , 2016-06-24).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.