Jednym z uczestników berlińskiej imprezy jest koncern Sikorsky, który oferuje Niemcom śmigłowce transportowe CH-53K King Stallion.
Według nieoficjalnych informacji rząd w Berlinie zamierza zakupić 40 wiropłatów, które zastąpią używane obecnie CH-53G. W grę wchodzi opcja nabycia kolejnych 20 śmigłowców. Obecnie NAVAIR opracowuje ofertę dla Heeresflieger (lotnictwa wojsk lądowych Niemiec), dotyczącą ceny i dostępności King Stallionów (Dwaj potencjalni następcy CH-53G, 2016-01-20).
Spodziewamy się, że zapytanie ofertowe od Niemiec zostanie opublikowane w 2017, a wybór nowego śmigłowca dla Heeresflieger byłby dokonany w 2018 - powiedział Michael Tork, wiceprezes Sikorsky'ego ds. CH-53K. Oznaczałoby to podpisanie kontraktu w 2019 i dostarczenie śmigłowców do Niemiec w l. 2020-2022.
Zamówienie dla Niemiec zostałoby zrealizowane razem z produkcją 200 CH-53K King Stallion dla US Marine Corps. Pentagon zakłada, że 4 pierwsze wiropłaty, wraz z infrastrukturą szkoleniową, osiągną wstępną zdolność operacyjną w 2019. Całkowita zdolność operacyjna eskadr wyposażonych w King Stalliony ma zostać zgłoszona w 2029. Dostawy CH-53K dla USMC mają zakończyć się w 2031 (Oblot drugiego CH-53K, 2016-03-15).