Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

King Stallion unosi kolejny ładunek

Lotnictwo wojskowe, 24 czerwca 2016

Śmigłowiec CH-53K King Stallion uniósł w powietrze ładunek o masie 12 247 kg.

CH-53K podczas zawisu bez wpływu ziemi, z ładunkiem 12 247 kg na środkowym zawiesiu podkadłubowym / Zdjęcie: Sikorsky

W centrum badawczym Sikorsky’ego w West Palm Beach na Florydzie przeprowadzono kolejną próbę osiagową ciężkiego śmigłowca transportowego CH-53K King Stallion. Tym razem wiropłat uniósł w powietrze ładunek o masie 12 247 kg, na środkowym zawiesiu podkadłubowym. W trakcie próby CH-53K wykonał zawis bez wpływu ziemi na wysokość nieco ponad 30 m.

US Navy wymaga, aby King Stallion był zdolny do przewiezienia ładunku 12 247 kg na odległość ponad 200 km, operując na wysokości 914 m w temperaturze 33°C. Maksymalny ładunek, jaki może unieść CH-53K na środkowym zawiesiu wynosić ma 16 329 kg, a na przednim i tylnym – po 11 431 kg. W ładowni śmigłowca można będzie przewieźć 30 w pełni wyekwipowanych marines lub 24 rannych / chorych na noszach.

US Marine Corps chce zakupić 200 CH-53K King Stallion, które wejdą w skład 8 eskadr liniowych, jednej szkolnej i jednej rezerwowej. Niedawno do programu prób w locie dołączył 3. przedseryjny śmigłowiec tego typu. Ostatni, 4. prototyp ma wzbić się w powietrze za kilka tygodni.

Pentagon zakłada, że 4 pierwsze CH-53K, wraz z infrastrukturą szkoleniową, osiągną wstępną zdolność operacyjną w 2019. Całkowita zdolność operacyjna eskadr wyposażonych w King Stalliony ma zostać zgłoszona w 2029. Dostawy CH-53K dla USMC mają zakończyć się w 2031. Śmigłowiec oferowany jest także jako następca używanych obecnie przez Heeresflieger (lotnictwa wojsk lądowych Niemiec) CH-53G (ILA 2016: CH-53K dla Niemiec, 2016-06-02).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.