Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Wymagania USAF na T-X

Przemysł zbrojeniowy, Lotnictwo wojskowe, 31 grudnia 2016

Wczoraj US Air Force opublikowały ostateczne wymagania (RFP, request for proposals) na następcę samolotu szkolno-treningowego T-38. Przewidują one, że 350 maszyn ma kosztować 16,3 mld USD. Planowane zakupy mają objąć 5 prototypów do testów, dwie partie samolotów przedseryjnych i 9 partii seryjnych.

Obecnie używane przez USAF samoloty szkolne T-38 Talon są bardzo przestarzałe i nieekonomiczne. Jednak stojące za nimi lobby jest na tyle silne, że od lat blokuje uruchomienie przetargu na wybór ich następców / Zdjęcie: USAF

USAF planują zawarcie kontraktu z wybranym dostawcą już w przyszłym roku. Pierwsze seryjne samoloty, wybrane w obecnym przetargu, miałyby wejść do służby pod koniec 2024. Te wymagania nie zmieniły się istotnie w stosunku do wstępnych RFP, opublikowanych w lipcu br. Nowe samoloty mają służyć do szkolenia przyszłych pilotów wielozadaniowyh mysliwców nowej generacji F-22 i F-35.

Jednym z kryteriów, które będą wpływać na wybór, ma być dopuszczalne przeciążenie i manewrowość samolotu. Oferent ma otrzymywać bonus w stosunku do ceny ofertowej o wartości 13,2 mln USD za zwiększenie dopuszczalnego przeciążenia o każde g0,1 ponad g6,5. Za przekroczenie g7,0 redukcja będzie wynosić 4,4 mln USD za każde g0,1. Maksymalna redukcja, za osiągnięcie dopuszczalnego przeciążenia równego g7,5, ma wynieść 88 mln USD. Osiągnięcie wysokich kątów natarcia zostało wycenione na 51 mln USD.

W rywalizacji o zamówienie USAF na samoloty T-X bierze udział 4 oferentów. Boeing (z Saabaem) i Northrop Grumman (z BAE Systems) proponują nowe konstrukcje, Lockheed Martin oferuje zmodernizowany samolot T-50A, a Raytheon samolot T-100 bazujący na włoskim M346. Prawdopodobne jest też dołączenie do stawki Sierra Nevada Co. Całkowite zamówienie na seryjne samoloty może znacznie przekroczyć pierwotne 350 i sięgnąć tysiąca maszyn (Seryjny Scorpion oblatany, 2016-12-23).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.