W zakładach w St. Louis oblatano prototyp samolotu szkolenia zaawansowanego T-X.
Pierwszy prototyp samolotu szkolenia zaawansowanego T-X, opracowanego przez Boeinga i Saaba dla potrzeb konkursu na następcę T-38 Talon, używanych przez US Air Force, został oblatany wczoraj, w zakładach w St. Louis w stanie Missouri. Załogę stanowili piloci doświadczalni Steven Schmidt i Dan Draeger, którzy wcześniej przeszli szkolenie w syntetycznych urządzeniach naziemnych (Boeing i Saab ujawniają T-X, 2016-09-14).
Lot trwał 55 min. T-X wzbił się na wysokość ponad 3350 m i rozwinął prędkość ok. 430 km/h. W trakcie lotu załoga zbadała charakterystyki pilotażowe samolotu z podwoziem schowanym i wypuszczonym.
– To był spokojny lot i udana próba. Cały czas miałem doskonały widok na otoczenie z fotela instruktora, co jest szczególnie ważne podczas szkolenia – powiedział po locie Draeger.
Boeing i Saab zamierzają prowadzić próby z użyciem pary T-X. Drugi samolot tego typu znajduje się obecnie w lakierni i ma zostać oblatany na początku przyszłego roku.