Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Scorpion poza T-X

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, 27 lutego 2016

Jeszcze niedawno szefowie Textron AirLand zapowiadali zgłoszenie swego projektu do przetargu na samolot szkolno-treningowy nowej generacji dla US Air Force – T-X. Miał on być oparty na konstrukcji lekkiego samolotu uderzeniowego Scorpion. Prezes Bill Anderson twierdzi, że kompanii nie stać jednak na przygotowanie projektu spełniającego wymagania przetargu.

Scorpion to lekki samolot uderzeniowy, który może wykonywać także misje rozpoznawcze / Zdjęcie: Textron AirLand

W rywalizacji pozostają więc jedynie duże koncerny z USA i zagranicy, które tworzą zespoły. Raytheon, Finmeccanica i CAE oferuje projekt T-100 (Raytheon dołącza do konkursu T-X, 2016-02-23), a Lockheed Martin i Korea Aerospace Industries samolot na bazie T-50A (Oferta Lockheeda w konkursie T-X, 2016-02-12). Z kolei Boeing i Saab oraz Northrop Grumman wspierany przez BAE Systems i L-3 proponują zupełnie nowe konstrukcje.

Być może decyzja dotycząca udziału Scorpiona w przetargu na T-X nie jest ostateczna. Jej zmianę może spowodować opublikowanie ostatecznej wersji wymagań stawianych przez USAF. Mniej prawdopodobne jest znalezienie partnera, z którym Textron AirLand mógłby opracować wymagany projekt.

Textron AirLand  Scorpion to lekki samolot uderzeniowy, który może wykonywać także misje rozpoznawcze. Producent szacuje, że jego cena jednostkowa będzie wynosić mniej niż 20 mln USD (72 mln zł). Natomiast koszt 1 h lotu szacowany jest na ok. 3 tys. USD (11 tys. zł). Amerykanie oferują go m.in. Indiom, które dzięki zakupowi mogłyby rozwiązać swoje problemy z samolotami tej kategorii i uzyskać dostęp do nowoczesnych technologii (USA zaoferują Indiom Scorpiona?, 2015-05-04).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.