Bombardier przeprowadził próby operowania samolotu komunikacji regionalnej CSeries 100 z portu lotniczego Londyn-City.
Port lotniczy Londyn-City, zlokalizowany w centrum stolicy W. Brytanii, jest jedną z najważniejszych destynacji biznesowych w Europie. Jego umiejscowienie wymusza jednak na użytkownikach wykonywanie podejścia do lądowania ze stromą ścieżką schodzenia (5,5°), co ogranicza operowanie z City dużych samolotów komunikacyjnych.
Bombardier rozpoczął przygotowania do prób operowania CSeries 100 z Londynu-City już pod koniec lutego, wykonując w innych portach podejście do lądowanie pod kątem 7,5° (Pierwszy lot CS100 z pasażerami, 2016-06-07). Po ich zakończeniu drugi przedseryjny CS100 (C-GWYD) przybył do innego londyńskiego portu, Stansted, 21 marca.
W ciągu 2 następnych dni samolot wykonał po 4 starty i lądowania w Londynie-City. [CS100] sprawował się doskonale; nie było żadnych problemów. Osiągi samolotu były w wielu przypadkach lepsze od zakładanych. Możemy zrobić więcej, niż mówiliśmy. CSeries od początku był projektowany z myślą o operowaniu z Londynu-City – powiedział Rob Dewar, wiceprezes Bombardier Commercial Aircraft, odpowiedzialny za program CSeries.
Teraz inżynierowie kanadyjskiego przedsiębiorstwa zajmą się opracowaniem i analizą danych zgromadzonych podczas prób. Następnie zostaną one przesłane do zatwierdzenia przez Ministerstwo Transportu Kanady, Europejską Agencję Bezpieczeństwa Lotniczego i szwajcarskie Federalne Biuro Lotnictwa Cywilnego. Dewar przewiduje, że uzyskanie certyfikatu, uprawniającego CS100 do operowania z Londynu-City, nastąpi w ciągu 6-8 następnych tygodni. Później konieczne jeszcze będzie odpowiednie przeszkolenie załóg lotniczych.
Rob Dewar uważa, że CS100 w konfiguracji dwuklasowej może z powodzeniem dotrzeć z Londynu-City do Moskwy lub Rejkiawiku. Z kolei wersja mieszcząca 40 pasażerów wyłącznie w klasie biznes (jaką zamówiły Odyssey Airlines i PrivatAir) ma zasięg umożliwiający dotarcie ze stolicy W. Brytanii do lotnisk w Ameryce Pn. i na Bliskim Wschodzie.