Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

CSeries 100 w Londynie-City

Lotnictwo cywilne, 27 marca 2017

Bombardier przeprowadził próby operowania samolotu komunikacji regionalnej CSeries 100 z portu lotniczego Londyn-City. 

CSeries 100 jest największym samolotem komunikacyjnym, jaki może operować z Londynu-City / Zdjęcie: Bombardier

Port lotniczy Londyn-City, zlokalizowany w centrum stolicy W. Brytanii, jest jedną z najważniejszych destynacji biznesowych w Europie. Jego umiejscowienie wymusza jednak na użytkownikach wykonywanie podejścia do lądowania ze stromą ścieżką schodzenia (5,5°), co ogranicza operowanie z City dużych samolotów komunikacyjnych. 

Bombardier rozpoczął przygotowania do prób operowania CSeries 100 z Londynu-City już pod koniec lutego, wykonując w innych portach podejście do lądowanie pod kątem 7,5° (Pierwszy lot CS100 z pasażerami, 2016-06-07). Po ich zakończeniu drugi przedseryjny CS100 (C-GWYD) przybył do innego londyńskiego portu, Stansted, 21 marca. 

W ciągu 2 następnych dni samolot wykonał po 4 starty i lądowania w Londynie-City. [CS100] sprawował się doskonale; nie było żadnych problemów. Osiągi samolotu były w wielu przypadkach lepsze od zakładanych. Możemy zrobić więcej, niż mówiliśmy. CSeries od początku był projektowany z myślą o operowaniu z Londynu-City – powiedział Rob Dewar, wiceprezes Bombardier Commercial Aircraft, odpowiedzialny za program CSeries.

W ciągu 2 dni CS100 wykonał po 4 starty i lądowania w Londynie-City

Teraz inżynierowie kanadyjskiego przedsiębiorstwa zajmą się opracowaniem i analizą danych zgromadzonych podczas prób. Następnie zostaną one przesłane do zatwierdzenia przez Ministerstwo Transportu Kanady, Europejską Agencję Bezpieczeństwa Lotniczego i szwajcarskie Federalne Biuro Lotnictwa Cywilnego. Dewar przewiduje, że uzyskanie certyfikatu, uprawniającego CS100 do operowania z Londynu-City, nastąpi w ciągu 6-8 następnych tygodni. Później konieczne jeszcze będzie odpowiednie przeszkolenie załóg lotniczych.

Rob Dewar uważa, że CS100 w konfiguracji dwuklasowej może z powodzeniem dotrzeć z Londynu-City do Moskwy lub Rejkiawiku. Z kolei wersja mieszcząca 40 pasażerów wyłącznie w klasie biznes (jaką zamówiły Odyssey Airlines i PrivatAir) ma zasięg umożliwiający dotarcie ze stolicy W. Brytanii do lotnisk w Ameryce Pn. i na Bliskim Wschodzie. 


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.