Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Airbus wprowadza ACJ330neo

Lotnictwo cywilne, 22 maja 2017

Airbus poinformował o zwiększeniu oferty bardzo dużych samolotów biznesowych. Najnowszym produktem w tej klasie jest ACJ330neo.

ACJ330neo ma być zdolny do przewiezienia 25 pasażerów na dystans 17 400 km / Rysunek: Airbus

Najnowszym bardzo dużym odrzutowcem klasy biznes, oferowanym przez koncern z Tuluzy jest ACJ330neo. Jego konstrukcja oparta będzie, zależnie od wymagań odbiorcy, na A330-800neo lub A330-900neo. Zespół napędowy ACJ330neo stanowić mają 2 silniki turbowentylatorowe Rolls-Royce Trent 7000. Opóźnienia dostaw silników tego typu spowodowały, że próby w locie A330-900neo rozpoczną się dopiero latem br. Dlatego też pierwsze seryjne A330neo mają wejść do eksploatacji dopiero w przyszłym roku.   

ACJ330neo ma być zdolny do przewiezienia 25 pasażerów na dystans 17 400 km. Obliczeniowa długotrwałość lotu to 20 h. Wspomniane parametry mają pozwolić ACJ330neo na wykonywanie lotów non-stop z Europy do Australii. W kabinie samolotu mają mieścić się pomieszczenia biurowe, salon, jadalnia, łazienka i sypialnia.

Samolot będzie wyposażony w układ nawigacji po porcie lotniczym (OANS) i system ochrony przed przekroczeniem końca drogi startowej (ROPS), który zwiększa świadomość sytuacyjną załogi lotniczej podczas lądowania, a także zmniejsza ryzyka wykołowania samolotu poza drogę startową, zwłaszcza w niesprzyjających warunkach pogodowych. Awionika umożliwiać będzie wykonywanie automatycznych lądowań w kat. 3B. Opcjonalnie załogę kabiny można będzie wyposażyć w 2 wskaźniki przezierne.

Rynek bardzo dużych odrzutowców klasy biznes jest niewielki. W 2016 Airbus dostarczył tylko jednego ACJ330, a Boeing – także jednego BBJ777. W 1. kw. br. sytuacja nieco się poprawiła. Koncern z Seattle odnotował przekazanie użytkownikom po jednym BBJ777, BBJ787-8 i BBJ787-9. Europejski producent nie dostarczył żadnego samolotu tej klasy (KIO: kontrakt z Boeingiem niezgodny z prawem, 2017-04-04, Kabina Melody dla ACJ, 2016-11-04).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.