Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

PAS 2017: Łowca Zysków

Lotnictwo cywilne, 22 czerwca 2017

Jeśli by ogłoszono konkurs na najciekawsze malowanie statku powietrznego na tegorocznym Paris Air Show, z pewnością wygrałby go Embraer 195-E2.

Embraer 195-E2 Profit Hunter holowany z wystawy statycznej Paris Air Show na płytę postojową lotniska Le Bourget, gdzie samoloty przygotowują się do pokazu w locie / Zdjęcie: Grzegorz Sobczak

Jedną z tegorocznych premier na paryskim salonie lotniczym jest Embraer 195-E2, największy członek rodziny E-Jet (Oblot Embraera 195-E2, 2017-03-30). Samolot jako typ sam w sobie jest bardzo interesujący, ale prezentowany na Le Bourget egzemplarz jest interesujący jeszcze bardziej, ponieważ wiąże się z nim pewna historia.

Brazylijski producent twierdzi, że niskie koszty eksploatacji samolotów rodziny E-Jet w przeliczeniu na jednego przewiezionego pasażera, w szczególności w przypadku największego samolotu tej rodziny E195-E2, jest porównywalna z kosztami eksploatacji samolotów turbośmigłowych. Producent ochrzcił go więc przydomkiem Profit Hunter (Łowca Zysków).

Przygotowując się do tegorocznej wystawy na podparyskim Le Burget, władze Embraera postanowiły nawiązać do tej nazwy specjalnym malowaniem prototypu E195-E2 (PR-ZIJ), który miał być – i jest – prezentowany na Paris Air Show, nawiązującym graficznie do złotego orła. Jak mówi John Slattery, prezes Embraer Commercial Aviation, ponieważ oferta profesjonalnych przedsiębiorstw rozczarowała zarząd Embraera, postanowiono zaryzykować i powierzyć opracowanie i realizację projektu młodszemu mechanikowi Clodoaldo Quintanie, który zgłosił się jako ochotnik do realizacji projektu.

Efekt można podziwiać zarówno na wystawie statycznej, jak i w powietrzu, ponieważ E195-E2 Profit Hunter codziennie bierze udział w pokazach w locie.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.