Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Trasa lotu w kształcie Dreamlinera

Lotnictwo cywilne, 04 sierpnia 2017

Czwarty przedseryjny Dreamliner 787-8, noszący znaki rejestracyjne N7874, wykonał niezwykły lot. Jego trasa została zaplanowana tak, aby wyglądała jak obrys samolotu.

Trasa lotu Dreamlinera odzwierciedlająca jego obrys / Zdjęcie: NATS

Dreamliner wystartował z Boeing Field w Seattle 3 sierpnia o 15:38 czasu miejscowego, kierując się w stronę stanu Michigan, gdzie znalazła się końcówka prawego skrzydła rysunku. Nosowa część samolotu znalazła się w stanie Wyoming, a ogonowa w stanach Mississippi, Alabama, Tennessee i Kentucky. Ogółem trasa lotu biegła nad terytorium 22 stanów, na wysokości 11 275 – 13 100 m, w dużej części z użyciem pilota automatycznego. Po 18 h i 3 min, 4 sierpnia rano (czasu lokalnego) Dreamliner wylądował na Boeing Field.

Niezwykły lot był wykonywany w ramach prób silnika Rolls-Royce Trent 100 TEN, których celem jest uzyskanie zezwolenia na operacje ETOPS (lotów samolotów dwusilnikowych nad rozległymi niezaludnionymi obszarami lądowymi lub oceanami.) przez Dreamlinera 787-10 (Boeing 787-10 oblatany, 2017-04-01).

W przeszłości piloci Boeinga dokonywali podobnych wyczynów. W styczniu 2014 uhonorowali drużynę futbolu amerykańskiego, a w lutym br. jeden z przedseryjnych 737 MAX 8 wykonał 9-godzinny lot, którego trasa wyglądała jak napis MAX (BOC finalizuje umowę na 737 MAX 10, 2017-08-03).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.