Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Farnborough 2014: Zamówienia Airbusa i Boeinga

Lotnictwo cywilne, 18 lipca 2014

Najwięksi producenci samolotów komunikacyjnych opublikowali zamówienia i zobowiązania zdobyte podczas tegorocznej wystawy w Farnborough. Ich łączna wartość to ponad 115 mld USD.

Air Mauritius, narodowy przewoźnik Mauritiusu podpisał porozumienie o zakupie 4 Airbusów A350-900 (na zdjęciu) i leasingu 2 kolejnych samolotów tego typu

Tegoroczna edycja salonu w brytyjskim Farnborough była rekordowa dla europejskiego producenta samolotów komunikacyjnych. Airbus zdobył zamówienia na 496 samolotów, o łącznej wartości 75,3 mld USD (230,8 mld zł). Obejmują one listy intencyjne dotyczące 138 samolotów na kwotę 36,9 mld USD (113,1 mld zł) oraz umowy zakupu 358 samolotów o wartości 38,4 mld USD (117,7 mld zł).

Wystawa rozpoczęła się od ogłoszenia uruchomienia programu A330neo (Farnborough 2014: A330neo w 2017, 2014-07-14). Wkrótce potem klienci poinformowali o planach zakupu 121 samolotów tego typu. Wśród nich znalazły się linie Air Asia X, które zobowiązały się do zakupu 50 A330-900neo. Za ich przykładem poszły towarzystwa leasingowe Air Lease Corp. (25), Avolon (15), CIT (15) i Transaero (12 A330neo i 8 A330ceo).

Airbus zdobył też liczbę 363 zamówień i zobowiązań zakupu samolotów wąskokadłubowych, w tym 317 A320neo i A321neo. Złożyły je AerCap (50 A320neo), Air Lease Corporation (60 A321neo), BOC Aviation (7 z rodziny A320neo i 36 A320 ceo /A321 ceo), CIT (5 A321ceo), IAG (20 z rodziny A320neo), Hong Kong Aviation Capital (40 A320neo i 30 A321neo). Ukoronowaniem tegorocznego salonu w Farnborough było przekroczenie progu 3000 zamówionych samolotów z rodziny A320neo, osiągnięte po podpisaniu umowy z SMBC Aviation Capital na 110 A320neo.

Amerykanie zdobyli m. in. zamówienia i zobowiązania zakupu 18 kolejnych Boeingów 787-9 / Zdjęcia: Bartosz Głowacki

Na brak zamówień nie może też narzekać Boeing. Koncern z Seattle sprzedał w Farnborough 201 samolotów, o wartości ponad 40,2 mld USD (123,2 mld zł) według cen katalogowych. Najwięcej samolotów, aż 50 Boeingów 777-9X, zakupiły Qatar Airways, które jednocześnie zobowiązały się do nabycia 4 Boeingów 777F. Wartość transakcji to 20,1 mld USD (61,6 mld zł).

Prezentowany po raz pierwszy w Farnborough Boeing 787-9 (ANZ odebrały pierwszego Boeinga 787-9, 2014-07-09), został zakupiony przez 2 kolejnych przewoźników –  CIT (10) i MG Aviation (2), a Avolon zobowiązały się do nabycia 6 samolotów tego typu. Oprócz tego sprzedano także 12 Boeingów 777-300ER – po 6 dla Air Lease Corp. i Intrepid.

Sprzedano także kilkadziesiąt samolotów z rodziny 737: Air Algier zakupiły 2 737-700C, Air Lease Corp. 20 737 MAX, a Okay Airlines – 6 737 MAX 8 i 4 737-800. Dwaj inni przewoźnicy – Hainan Airlines i Monarch Airlines podpisali zobowiązania kupna odpowiednio 50 i 30 wąskokadłubowych 737 MAX 8. Natomiast Avalon zobligowało się do nabycia 5 737 MAX 9.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.