Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

IAG kupiła Niki

Lotnictwo cywilne, Strategia i polityka, 02 stycznia 2018

Austriacka linia lotnicza Niki została założona w 2003 przez słynnego kierowcę Formuły 1 Nikiego Laudę. Od 2004 współpracowała z  Air Berlin, a w 2011 stała się spółką zależną niemieckiego towarzystwa. Mimo ogłoszenia przez niego upadłości w połowie sierpnia 2017, Niki funkcjonowała nadal.

Niki stanie się nową austriacką spółką zależną hiszpańskiego Vuelinga / Ilustracja: Niki

Przejęcie austriackich linii planowała Lufthansa, jednak dwa tygodnie temu niemiecki przewoźnik nie uzyskał zgody komisji Europejskiej na transakcję, która uznała, że przejęcie negatywnie wpłynie na konkurencję na rynku. W związku z tym zaprzestał finansowania, a Niki ogłosiła zakończenie  działalności. Wśród chętnych do jej przejęcia pozostali grupa IAG, brytyjskie biuro podróży Thomas Cook i niemieckie TUI. Ze złożenia oferty zrezygnował Niki Lauda (Pomoc dla Air Berlin , 2017-09-19).

Ostatecznie właścicielem Niki stała się International Airlines Group (właściciel British Airways, Iberii, Vuelinga i Aer Lingus), która zapłaciła za nią 36,5 mln euro (ponad 152 mln zł). Z kwoty tej 20 mln euro kosztowało przejęcie przewoźnika, jego 15 A320 i 740 pracowników, a także slotów na lotniskach w Wiedniu, Düsseldrorfie, Monachium, Palma de Mallorca i Zurychu. Pozostałe 16,5 mln euro przeznaczono na utrzymanie płynności finansowej Niki, która stanie się nową austriacką spółką zależną niskokosztowego hiszpańskiego Vuelinga.

Niki było najbardziej opłacalną częścią Air Berlin, a fakt, że skupia się na oferowaniu rejsów wakacyjnych powoduje, że doskonale pasuje do oferty Vuelinga. Dzięki tej umowie Vueling zwiększy swoją obecność w Austrii, Niemczech i Szwajcarii, a przede wszystkim zapewni większy wybór tanich połączeń w tamtym regionie – powiedział dyrektor generalny IAG Willie Walsh.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.