Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Bankructwo Air Berlin

Lotnictwo cywilne, 16 sierpnia 2017

Linie Air Berlin złożyły w sądzie rejonowym w Berlinie wniosek o otwarcie postępowania upadłościowego. Niemiecki rząd przyznał przewoźnikowi kredyt w wysokości 150 mln euro (640 mln zł) w celu uniknięcia wstrzymania operacji lotniczych. Kwota ta ma wystarczyć na 3 miesiące działalności. Loty Niki, filii Air Berlin, również mają odbywać się zgodnie z planem. Pomoc publiczna została już zgłoszona w Brukseli.

Pomoc rządu Niemiec ma wystarczyć na 3 miesiące działalności Air Berlin / Zdjęcie: Air Berlin

Air Berlin od kilku lat notuje straty. W 2016 wyniosły one aż 780 mln euro. Łączne długi linii to blisko 1,2 mld euro. Kryzys pogłębił się po wprowadzeniu letniego rozkładu lotów. Według BBC powodem strat były liczne spóźnienia i odwoływanie lotów, co powodowało konieczność wypłacania milionów euro odszkodowań (11 nowych tras z Krakowa, 2017-03-27, Więcej lotów airberlin do USA, 2016-08-05).

Arabskie linie Etihad, mające 30% udziałów w Air Berlin, w kwietniu br. przyznały niemieckiemu towarzystwu kolejną pomoc, w wysokości 350 mln euro (1,5 mld zł). Jednak w ubiegłym tygodniu zrezygnowały z dalszego finansowania, ponieważ sytuacja Air Berlin była coraz gorsza. W związku z tym niemieckie linie złożyły wniosek o upadłość (Rozszerzenie współpracy Etihad i Lufthansy, 2017-02-02).

Minister gospodarki Niemiec Brigitte Zypries oświadczyła, że operacje lotnicze Air Berlin mogą być przeprowadzane w pełnym zakresie. Bez pomocy niemieckiego rządu nie byłyby możliwe powroty dziesiątek tysięcy podróżnych przebywających na wakacjach. Dyrektor naczelny Air Berlin Thomas Winkelmann zapewnił, że towarzystwo pracuje bez wytchnienia, aby osiągnąć najlepszy możliwy wynik zarówno dla przewoźnika, jak i jego klientów oraz pracowników.

Obecnie Lufthansa prowadzi rozmowy z Air Berlin, by przejąć niektóre ich operacje w ramach restrukturyzacji. Business Insider podaje, że oprócz tego niemieckie przewoźnik negocjuje w tej samej sprawie także z easyJet.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.