Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Pomoc dla Air Berlin

Lotnictwo cywilne, 19 września 2017

Stwierdzenie, że Air Berlin miało zły rok, wskazując np. na 2016, gdy przewoźnik odnotował stratę 782 mln euro, byłoby zbyt łagodne. Jedynie pożyczka 150 mln euro od rządu Niemiec utrzymała linię lotniczą na rynku. Jednakże, pozostaje promyk nadziei na kogoś takiego jak Hans Rudolf Wöhrl, który ostatnio zaoferował 500 mln euro za całe linie lotnicze, wyrażając chęć przejęcia drugiego co do wielkości niemieckiego przewoźnika. Nadzieję można ująć jednym słowem – outsourcing (Bankructwo Air Berlin, 2017-08-16).

Według prezesa Avia Solutions Group sposobem na wyprowadzenie Air Berlin z kryzysu jest zlecenie szkoleń personelu i obsługi technicznej samolotów spółkom zewnętrznym / Zdjęcie: Avia Solutions Group

Klucz do sukcesu każdego nowoczesnego przewoźnika leży w zdolności obniżenia kosztów operacyjnych i skoncentrowaniu się na wzroście i ekspansji. Cała reszta – poczynając od szkoleń personelu naziemnego i załóg lotniczych po obsługę samolotów – może być (i wielu przypadkach powinno być) przekazana partnerom. Wielozadaniowość może szybko odcisnąć swoje piętno na finansach linii lotniczej – wewnętrzne rozwiązania są trudne do nadzorowania i zarządzania.

Robienie wszystkiego we własnym zakresie jest przyczyną rozczarowań przewoźników, ponieważ sprawy zbyt szybko zaczynają wymykać się z pod kontroli – napisał prezes zarządu Avia Solutions Group Gediminas Žiemelis w liście do prezesa Air Berlin Thomasa Winkelmanna, oferując pomoc w przywróceniu świetności niemieckiej linii. – Outsourcing szkoleń i obsługi dla jednego godnego zaufania partnera pomoże w koncentracji nad strategią wzrostu i wyzwoli od zmartwień o kwestie wtórne – dodał Gediminas Žiemelis.

Ryanair i Wizzair są wzorami do naśladowania, jeśli chodzi o zarządzanie pilotami. Obie linie zatrudniają ich masowo w Europie Wschodniej i mają tańszych, bardziej niezawodnych pracowników niż Air Berlin mogłaby sobie marzyć w tej chwili. Co najważniejsze, oni nie mają zwyczaju grupowo chorować i nie zaniedbują swoich bezpośrednich obowiązków wobec klientów, gdy linia potrzebuje ich najbardziej. Wizzair już od pewnego czasu jest partnerem BAA Training (część Avia Solutions Group).

Po pierwsze, Air Berlin powinny rozważyć sprawę szkolenia pilotów w organizacji takiej jak BAA Training. Tylko ten jeden krok pozwoli o zredukowanie rocznych kosztów o 100 mln euro – sugeruje Gediminas Žiemelis. BAA Training, mające 54 symulatory lotu w 26 lokalizacjach w Europie, Ameryce Północnej i Południowej, Afryce i Azji oferuje szkolenia na 18 typów samolotów. W 2016 prawie 700 pilotów wylatało na symulatorach w BAA Training ok. 20 tys. h i uzyskało odpowiednie licencje (Współpraca BAA Training i Small Planet, 2017-07-13).

Tania obsługa techniczna i bieżąca to kolejny ważny element dla odnoszącego sukcesy budżetowego przewoźnika. Ponownie, Air Berlin ponosi odpowiedzialność za błąd, który polega na próbie utrzymania skomplikowanej infrastruktury do obsługi i napraw zamiast korzystania z operacji outsourcingowych. Zatrudnienie 1200 techników i płacenie za drogie hangary w Niemczech to równowartość około 50 mln euro rocznie, które można wydać w bardziej rozsądny sposób, gdyby ktoś inny zajął by się tym zadaniem. Dzięki naszej szerokiej europejskiej sieci placówek możemy z pewnością przejąć obsługę z rąk Air Berlin – napisał Gediminas Žiemelis w liście do prezesa Winkelmanna.

Avia Solutions Group ma 4 w pełni wyposażone hangary obsługowe na Litwie i w Indonezji oraz 40 warsztatów obsługi bieżącej i magazynów na całym świecie (FL Technics otworzy bazę w Indonezji, 2014-10-14). Avia Solutions Group pomaga setkom przewoźników na całym świecie, oferując obsługę techniczną i bieżącą, dostawy paliwa, szkolenie, itp. Z nami przy boku można zamienić Ikara w Feniksa – konkluduje Gediminas Žiemelis w liście do prezesa Air Berlin.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2021 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.