Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Cięcie blach pod szwedzki okręt wywiadowczy

Marynarka wojenna, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 01 marca 2018

W Stoczni Remontowej Nauta odbyła się dziś ceremonia cięcia blach pod nowy okręt wywiadowczy marynarki wojennej Szwecji.

Wizualizacja nowego okrętu wywiadowczego marynarki wojennej Szwecji / Rysunek: Saab

W uroczystość wzięli udział m.in. przedstawiciele szwedzkiej grupy zbrojeniowej Saab, która w 2017 zleciła budowę okrętu stoczni należącej do Polskiej Grupy Zbrojeniowej. Wydarzenie stanowiło rozpoczęcie etapu konstrukcji jednostki.

Wykonane zgodnie z harmonogramem projektu cięcie blach jest ważnym kamieniem milowym przy produkcji budowanego w Polsce i wyposażanego w Szwecji okrętu wywiadowczego dla Svenska Marinien (marynarki wojennej Szwecji). Stanowi również zwieńczenie wspartego doświadczeniem z zakresu projektowania okrętów biura MMC Ship Design & Marine Consulting Ltd. okresu intensywnej współpracy między Saabem a Stocznią Remontową Nauta.

Postęp dotychczasowych prac uzyskał pozytywną ocenę szwedzkiej agencji zamówień obronnych (FMV), która wcześniej podpisała z Saabem odrębną umowę na zaprojektowanie, budowę i dostawę szwedzkiego okrętu wywiadowczego. Jednostka zostanie zbudowana i zwodowana w Polsce, gdzie jednocześnie przejdzie wstępne próby. Montaż dodatkowego wyposażenia i prace instalacyjne wykonane zostaną w stoczni Saab w Karlskronie.

- Uroczystość pierwszego palenia blach oznacza pomyślne zakończenie etapu projektowego i rozpoczęcie prac produkcyjnych. Kontrakt na budowę okrętu rozpoznania radioelektronicznego, kluczowej jednostki we flocie, jest bardzo ważny dla jego odbiorcy - szwedzkiej marynarki wojennej i wymaga od stoczni wysokiej jakości realizowanych prac. Jesteśmy w stałym kontakcie z Nautą i jesteśmy zadowoleni, że wszystkie prace przebiegają zgodnie z ustalonym harmonogramem - powiedział Jyrki Kujansuu, wiceprezes Saab w Polsce i krajach bałtyckich.

- Zostaliśmy wybrani przez Saab w wyniku procesu selekcji, jako zaufany partner w przemyśle stoczniowym. Podobnie, jak w przypadku strony szwedzkiej, z zadowoleniem odnosimy się do wykonania palenia pierwszych blach. Możemy teraz rozpocząć etap właściwej produkcji okrętu - wyjaśnił Adam Potrykus, wiceprezes
zarządu Stoczni Remontowej Nauta S.A.

Kontrakt na budowę okrętu wywiadowczego wynika z realizacji postanowień zawartego w 2016 porozumienia o współpracy przy projektach okrętowych pomiędzy Saabem a Polską Grupą Zbrojeniową. Saab stale dąży do poszerzania współpracy z polskim przemysłem, czego dowodem jest m.in. zlecenie spółce Base Group budowy komponentów dla szwedzkich okrętów podwodnych A26 (Porozumienie Saaba z Base Group, 2017-11-08). 


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.