Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Cięcie pierwszych blach dla A26

Marynarka wojenna, Przemysł zbrojeniowy, 16 września 2015

Saab zainaugurował budowę okrętu podwodnego A26. Cięcie blach dla pierwszej jednostki rozpoczęto 4 września.

Rozpoczęcie operacji cięcia blach pod pierwszy okręt podwodny typu A26 / Zdjęcie: Saab

Budowa pierwszego okrętu podwodnego A26 dla Svenska Marinen (marynarkę wojenną Szwecji) została oficjalnie rozpoczęta 4 września w stoczni Saab Kockums w Karlskronie. 30 czerwca Saab podpisał z rządową agencją ds. zamówień wojskowych (FMV) kontrakt o wartości 7,6 mld SEK(3,4 mld zł) na budowę, testy odbiorcze i przekazanie dwóch okrętów typu A26. Pierwszy z nich zostanie odebrany przez Svenska Marinen w 2022 (Szwecja zleca budowę A26, 2015-06-30).

Okręty podwodne typu A26 mają wykonywać misje na dowolnych akwenach, podczas różnorodnych scenariuszy działań. Mają być też przystosowane m.in. do transportu żołnierzy jednostek specjalnych oraz morskich pojazdów załogowych i bezzałogowych, desantowanych przez właz w przedniej części kadłuba. Jedną z opcji jest zastąpienie modułu transportowego dodatkowymi wyrzutniami torped. Pod uwagę bierze się też uzbrojenie szwedzkich OP w 4-8 pocisków UGM-109 Tomahawk. Byłyby one umieszczone w dodatkowej sekcji kadłuba, długości 5-10 m.

 – Za nami etap projektowania, teraz rozpoczynamy budowę okrętu podwodnego A26, podpory przyszłego szwedzkiego systemu obrony morskiej. Jednostka wyznacza nowe standardy, stanowi krok naprzód dla szwedzkiej tradycji modułowej konstrukcji okrętów, a wykorzystana w nim technologia pozwala na maksymalizację zdolności operacyjnych przy ograniczonych kosztach utrzymania. Co ważne, okręt może każdorazowo zostać przystosowany do wymagań poszczególnych misji. Rozpoczęcie prac daje jasny sygnał dla potencjalnych klientów na całym świecie: Saab jest gotowy do uruchomienia dostaw również dla nich – powiedział Gunnar Wieslander, szef działu rozwoju biznesowego Saab Kockums.

A26 powstał w oparciu o szwedzkie doświadczenie w projektowaniu okrętów podwodnych, spełniających przyszłe wyzwania w prowadzeniu działań na wodach Morza Bałtyckiego oraz na innych akwenach. Mocno stawiamy na współpracę z polskim przemysłem. W tym celu dążymy do wykorzystaniu naszej wiedzy i doświadczenia w programie pozyskania nowych okrętów podwodnych o kryptonimie Orka. Polskie stocznie posiadają kompetencje wymagane w tym postępowaniu i, co istotne, potrzebne do obsługi tych okrętów już po realizacji zamówienia –  zauważył Jason Howard, dyrektor Saab w Polsce (Saab proponuje współpracę przy produkcji A26, 2015-06-03).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.