W czasie IMDEX Asia 2017 w Singapurze szwedzki Saab Kockums zaprezentował model nieatomowego okrętu podwodnego A26 z wyrzutniami pocisków manewrujących. W dodatkowej sekcji kadłuba o długości ok. 10 m, umieszczonej za kioskiem, znalazły się trzy pionowe wyrzutnie po 6 pocisków. Taka zmiana zwiększy wyporność okrętu o 400-500 ton.
Oficjalnie przedstawiciele Saab Kockums, części koncernu Saab AB, informują, że dodatkowy moduł jest uniwersalny. Może mieścić nie tylko wyrzutnie pocisków, ale także m.in. wyposażenie dla płetwonurków z jednostek specjalnych. Nieoficjalnie jednak nie ukrywają, że podstawowym przeznaczeniem sekcji jest umieszczenie w dodatkowej sekcji wyrzutni pocisków manewrujących Raytheon Tomahawk (Tomahawk Land Attack Missile, TLAM).
Zmodyfikowane okręty A26 nie są przeznaczone dla szwedzkiej marynarki wojennej (producent informuje jednak, że sekcję z wyrzutniami można zamontować w czasie remontu generalnego). Nieoficjalnie wiadomo, że głównym zainteresowanym ujawnionym rozwiązaniem może być Polska. W ramach programu Orka MON zamierza bowiem zakupić 3 okręty podwodne z napędem niezależnym od powietrza atmosferycznego (Okręty podwodne – kolejna zmiana założeń, 2015-10-26). Jednym z możliwych wymagań jest uzbrojenie ich w pociski samosterujące dalekiego zasięgu, by mogły one stać się komponentem potencjału odstraszania.
Do tej pory wystrzeliwane spod wody pociski Tomahawk są przenoszone jedynie przez atomowe okręty podwodne US Navy i Royal Navy. O ile jednak jednostki amerykańskie mogą ich użyć niezależnie, o tyle brytyjskie muszą uzyskać zgodę odpowiednich struktur w USA. Wynika to z amerykańskiej polityki udostępniania uzbrojenia i technologii o charakterze strategicznym. W przypadku Polski byłoby zapewne podobnie.
Dwa okręty podwodne A26 są obecnie budowane dla szwedzkiej marynarki wojennej na podstawie kontraktu zawartego przez Försvarets Мaterielverk (FMV) z Saab AB (Cięcie pierwszych blach dla A26, 2015-09-16). Jego wartość wynosi 7,6 mld koron szwedzkich (ok. 860 mln USD). Okręty mają zostać dostarczone flocie w 2022 i 2024. W podstawowym wariancie A26 ma wyporność równą 1900 ton, a jego załoga liczy 17-31 marynarzy.