Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

AERO 2018: Lotniczy odpowiednik Ubera

Imprezy branżowe, Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, 18 kwietnia 2018

Jedną z ciekawostek tegorocznej wystawy AERO we Friedrichshafen jest koncepcja samolotu przeznaczonego do nieregularnego transportu na krótkich dystansach, opracowana przez izraelską spółkę Eviation. Jak na nową koncepcję przystało, jest to projekt samolotu z napędem elektrycznym. Zespół napędowy obejmuje trzy silniki elektryczne zamontowane po jednym na końcówkach skrzydeł oraz na końcu kadłuba.

Model autonomicznego samolotu nieregularnej komunikacji regionalnej opracowywanego przez izraelską spółkę Eviation / Zdjęcie: Grzegorz Sobczak

Samolot ma mieć kabinę mieszczącą 9 osób. Układ aerodynamiczny jest klasycznym dolnopłatem z usterzeniem motylkowym. Płatowiec będzie miał konstrukcję kompozytową. Planowane osiągi nowej konstrukcji mają być następujące: zasięg ok. 1100 km, prędkość przelotowa ok. 400 km/h.

Nowością jest jednak nie tylko koncepcja samego samolotu ale także sposób jego wykorzystania. Inżynierowie z Eviation chcą aby samoloty tego typu wykonywały połączenia lotnicze na żądanie, na zasadzie zbliżonej do Ubera. Loty wykonywane byłyby w sposób całkowicie autonomiczny, a pasażerowie podróżowaliby na podstawie wykupionego wcześniej biletu. Program zakłada, że statystyczny koszt przewiezienia jednego pasażera na jedną milę ma wynieść 0,1 USD!

Eviation bierze udział w programie On Demand Mobility (Mobilność na żądanie) ogłoszonym przez NASA oraz w programach elektromobilności prowadzonych przez stowarzyszenie producentów lotniczych general aviation GAMA razem z FAA.

Obecnie spółka jest na etapie budowy pomniejszonego samolotu, który posłuży do prób koncepcji. Poszukiwani są także chętni do włączenia się do programu jako udziałowcy.

Wprawdzie koncepcja transportu lotniczego na żądanie nie jest zupełną nowością – na takiej zasadzie ma działać kilka rozwijanych obecnie futurystycznych programów jak czterowirnikowiec Airbusa – jest to jednak pierwsza próba uruchomienia takiej usługi w oparciu o konwencjonalny stałopłat, który jest miej elastyczny w użyciu ponieważ wymaga dostępu do dróg startowych. Wydaje się, że inżynierom spółki Eviation zależy bardziej na wdrożeniu usługi na żądanie jako takiej i uniknięcie problemów z nieortodoksyjnymi statkami powietrznymi (Miejska taksówka Bella, 2018-01-09, CityAirbus po testach napędu, 2017-10-05).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.