H-47 jest propozycją Boeinga w przetargu na nowe śmigłowce transportowe dla Heeresflieger (lotnictwa wojsk lądowych Niemiec), które mają zastąpić eksploatowane obecnie wiekowe CH-53G, które wprowadzano do służby od 1975.
Na konferencji prasowej zorganizowanej podczas trwającej właśnie wystawy lotniczej ILA w Berlinie, szef programów śmigłowcowych Boeinga, Michael Hostetter przedstawił 10 nowych przedsiębiorstw, które zostaną włączone do współpracy z amerykańskim koncernem jeśli Niemcy wybiorą śmigłowiec H-47. Na liście wymienionych partnerów znalazły się AERO-Bildungs, Aircraft Philipp, CAE Elektronik, COTESA, Diehl Defence, Liebherr-Aerospace, Reiser Simulation und Training oraz niemieckie oddziały Honeywella, Rockwella Collinsa i Rolls-Royce’a. Wymienione przedsiębiorstwa będą zaangażowane w proces szkolenia personelu oraz obsługę śmigłowców (ILA 2016: Boeing oferuje Niemcom H-47F ER , 2016-06-03).
Jak przypomniał Charles Chuck Dabundo, wiceprezes Boeinga ds. programów śmigłowców transportowych, amerykański koncern ma w Niemczech blisko 100 poddostawców, którzy zatrudniają 102 tys. pracowników. Boeing łącznie ze swoimi niemieckimi partnerami zainwestował w 2016 1,3 mld USD w rozwój sieci poddostawców.