Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

ILA 2016: Boeing oferuje Niemcom H-47F ER

Lotnictwo wojskowe, 03 czerwca 2016

Oczekując na ogłoszenie przetargu na następców śmigłowców CH-53G, używanych przez Niemcy, Boeing prezentuje w Berlinie swojego kandydata - H-47F ER Chinook.

Boeing oferuje lotnictwu wojsk lądowych Niemiec śmigłowiec H-47F ER. Producent zdobył dotychczas zamówienia na ok. 90 wiropłatów tego typu, z 350 sprzedanych łącznie / Zdjęcie: Bartosz Głowacki

Przedstawiciele koncernu z Seattle uważają, że najlepszym rozwiązaniem dla Heeresflieger (lotnictwa wojsk lądowych Niemiec) jest nabycie śmigłowców H-47F Extended Range. Ich maksymalna masa startowa wynosi 24 494 kg, a masa własna - 12 553 kg.

Zasięg H-47R ER to aż 1000 km, z użyciem paliwa znajdującego się wyłącznie w zbiornikach wewnętrznych. Zdolność do pobierania nafty podczas lotu, za pomocą sondy zabudowanej w nosowej części paliwa (będąca jednym z wymagań stawianych przez Niemców, pozwala na wykonywanie lotów, których długotrwałość i zasięg ograniczone są wyłącznie wytrzymałością załogi lotniczej.

Nieoficjalnie wiadomo, że rząd w Berlinie zamierza przeznaczyć na pozyskanie następców CH-53G kwotę 3 mld euro (ponad 13 mld zł). Michael Hostetter, dyrektor programów śmigłowcowych Boeinga w Niemczech twierdzi, że suma ta w zupełności wystarczy na zakup 60 H-47F ER, razem z syntetycznymi urządzeniami szkoleniowymi. Boeing zamierza także zaangażować w programie niemieckie przedsiębiorstwa z branży lotniczej i obronnej, jednak Hostetter nie wymienił ich nazw, zasłaniając się tajemnicą handlową (ILA 2016: CH-53K dla Niemiec, 2016-06-02).  


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.