Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

LOT wystartował z Budapesztu do Nowego Jorku

Lotnictwo cywilne, Strategia i polityka, 04 maja 2018

Pierwszy regularny rejs LOT-u z Budapesztu do Nowego Jorku wystartował tuż po południu. Połączenia będą wykonywane przez Boeingi 787 Dreamliner 4 razy w tygodniu: w poniedziałki, czwartki, piątki i niedziele o godz. 11:55. Bezpośredni rejs potrwa 9 h 45 min. Do Chicago można polecieć z Budapesztu z LOT-em we wtorki i soboty. Czas podróży to 10 h 15 min.

Uruchomienie bezpośrednich rejsów między Budapesztem a Nowym Jorkiem i Chicago oznacza, że na lotnisku w Budapeszcie na stałe będzie stacjonował jeden z Dreamlinerów LOT-u / Zdjęcie: Marek Kwasowski, PLL LOT

Ostatni raz Węgry miały bezpośrednie połączenie ze Stanami Zjednoczonymi w 2011. Od tego czasu po upadku linii Malev, narodowego przewoźnika, mimo braku bezpośrednich rejsów,  liczba pasażerów podróżujących z Budapesztu do USA nieustannie rośnie, tworząc ogromny niezagospodarowany rynek. Dzisiaj rocznie na tej trasie podróżuje ponad 170 tys. pasażerów.

Nasza decyzja o uruchomieniu bezpośrednich rejsów dowodzi, jak silnie wierzymy w Węgry będące dla LOT-u jednym z kluczowych rynków w Europie Środkowo-Wschodniej. Mamy zamiar podbić serca pasażerów z Węgier i okolicznych krajów najlepszym produktem na rynku, jakim są bez wątpienia rejsy bezpośrednie. Dla LOT-u to także zupełnie nowy rozdział w historii. Po raz pierwszy w swojej 90-letniej historii LOT uruchamia połączenie do Ameryki Północnej spoza terytorium Polski – mówi Rafał Milczarski, prezes LOT-u.

Jestem bardzo dumny, że dzięki wspólnym staraniom udało nam się osiągnąć tak ważny kamień milowy w historii lotniska Budapeszt. Chciałbym podziękować węgierskim i polskim przywódcom politycznym i dyplomatom, którzy pomogli stworzyć podwaliny lotów LOT-u z Budapesztu, przyczyniając się w ten sposób do utworzenia nowych miejsc pracy w obszarze lotnictwa w naszym kraju. Loty te z pewnością odniosą wielki sukces wśród dziesiątków tysięcy podróżujących służbowo, turystycznie i wśród osób odwiedzających krewnych i przyjaciół zagranicą – dodaje Jost Lammers, dyrektor generalny lotniska w Budapeszcie.

Do obsługi bezpośredniego połączenia z Budapesztu do Nowego Jorku i Chicago LOT zatrudnił węgierskie załogi. Początkowo rejsy będą wykonywane w mieszanych składach polsko-węgierskich. Docelowo połączenie będzie obsługiwane wyłącznie przez Węgrów. Uruchomienie bezpośrednich rejsów między Budapesztem a Nowym Jorkiem i Chicago oznacza, że na lotnisku w Budapeszcie na stałe będzie stacjonował jeden z Dreamlinerów LOT-u. Na miejscu otwarta zostanie również baza obsługowa spółki LOT AMS (Letnia Baza Adeptów Techniki, 2018-03-09).

Jak wykazują analizy przeprowadzone przez LOT, z bezpośrednich połączeń z Budapesztu będą korzystać nie tylko mieszkańcy węgierskiej stolicy, ale również innych miast w tym kraju, a także wschodniej części Austrii, ze Słowacji, zachodniej Rumunii i państw bałkańskich. W odległości zaledwie dwóch godzin jazdy samochodem od lotniska w Budapeszcie mieszka ponad 8 mln mieszkańców i to wszystkim im dedykowane są nowe połączenia.

W Nowym Jorku i Chicago mieszka wiele osób pochodzących z tego regionu Europy. Rozwijają się też relacje gospodarcze. Nowe bezpośrednie połączenia z pewnością będą stanowić dodatkowy impuls dla wzrostu zarówno liczby pasażerów, jak i przewozów cargo. Co ważne oferta połączeń transatlantyckich z Budapesztu będzie uzupełnieniem dla połączeń z Warszawy, ale nie będzie z nią bezpośrednio konkurować  – podkreśla prezes LOT-u (LOT wystartował z Krakowa do Budapesztu, 2018-04-30).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.