Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

LOT zamawia kolejne Boeingi 787

Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, Strategia i polityka, 25 kwietnia 2018

Polskie Linie Lotnicze LOT ogłosiły zamówienie kolejnych trzech Boeingów 787-9 Dreamliner. Samoloty zostaną dostarczone w 2019. LOT posiada dziś we flocie osiem mniejszych Boeingów 787-8 i jednego większego B787-9. Biorąc pod uwagę wszystkie podpisane kontrakty, w tym i przyszłym roku przewoźnik włączy do swojej floty sześć Dreamlinerów.

Polskie Linie Lotnicze LOT zamówiły kolejne trzy Boeingi 787-9 Dreamliner, które zostaną dostarczone w 2019 / Zdjęcie: PLL LOT

LOT podpisał umowy ze spółką Avolon Aerospace Leasing Limited na leasing operacyjny trzech nowych samolotów Boeing 787-9. Samoloty będą pochodziły prosto z fabryki Boeinga w Everettt, a ich dostawy są zaplanowane na maj 2019 (dwa egzemplarze) i październik 2019 (jeden). Umowy leasingowe zawarto na 12 lat.

- Nowe samoloty to nowe połączenia. Cieszymy się, że dzięki kolejnemu kontraktowi na nowe Dreamlinery będziemy mogli dalej w rekordowym tempie rozwijać naszą siatkę połączeń dalekiego zasięgu. W sumie do końca 2019 będziemy mieli do dyspozycji aż 15 Boeingów 787, co jest nie tylko historycznym rekordem LOT-u, ale i potwierdzeniem, że naszą strategię w zasadzie możemy uznać za zrealizowaną. LOT postawił przy tym na większe od dotychczasowych B787-9, które zabierają na pokład aż 294 pasażerów i był to strzał w dziesiątkę, gdyż pasażerowie coraz chętniej korzystają z naszych usług – powiedział Adrian Kubicki, dyrektor Biura Komunikacji Korporacyjnej LOT. – W tej chwili mamy w ofercie 13 bezpośrednich połączeń dalekiego zasięgu, a każdy nowy samolot to możliwość otarcia jednego-dwóch kolejnych nowych kierunków – dodał.

Do tej pory LOT miał zamówione cztery samoloty Boeing 787-9 (Pierwszy Dreamliner 787-9 dla LOT-u, 2018-03-23). W związku z nowym zamówieniem ich liczba wzrosła do siedmiu. Pierwszy samolot tego typu został już dostarczony, kolejny wyląduje w Warszawie na początku maja. Pierwszy Boeing 787-9 wykonuje regularne połączenia do Chicago i Toronto, drugi będzie obsługiwał rejsy z Warszawy do Nowego Jorku (JFK) i niektóre rejsy do Seulu (Rozwój siatki połączeń PLL LOT, 2018-02-12).

W sumie, do października 2019 LOT będzie dysponował 15 Boeingami 787 Dreamliner, co oznacza, że również i w tym aspekcie strategia LOT-u na l. 2016-2020 zostanie wykonana przed czasem. Równolegle LOT negocjuje możliwość pozyskania kolejnych samolotów szeroko- i wąskokadłubowych.

Flota LOT-u rozwija się w rekordowym tempie. Oprócz nowych Dreamlinerów LOT oczekuje też na dostawę kolejnych czterech z sześciu zamówionych Boeingów 737 MAX 8 oraz pięciu z sześciu zamówionych Embraerów 195 (Pierwszy dodatkowy Embraer dla LOT-u, 2018-04-16. Do floty LOT-u na co najmniej sześć miesięcy dołączą też dwa dodatkowe Bombardiery Q400.

- Każdy nowy samolot to nowe miejsca pracy i otwarta droga do awansów zarówno dla pilotów jak i członków personelu pokładowego – powiedział Adrian Kubicki z LOT-u. – Jeden nowy Dreamliner oznacza zatrudnienie lub awans dla 15 kapitanów i 10 pierwszych oficerów oraz ofertę pracy dla ok. 100 nowych członków personelu pokładowego. W ten sposób LOT pozostaje największym i zarazem najbardziej pożądanym pracodawcą wśród linii lotniczych działających w Polsce – dodał. 


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2021 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.