Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Nocne loty F-35B z HMS Queen Elizabeth

Lotnictwo wojskowe, Marynarka wojenna, 05 października 2018

Amerykańsko-brytyjski zespół przeprowadził pierwsze nocne starty i lądowania wielozadaniowych samolotów bojowych F-35B Lightning II, stacjonujących na pokładzie lotniskowca HMS Queen Elizabeth (R08), typu Queen Elizabeth. Dotychczas operacje takie wykonywano wyłącznie w symulatorze.

Piloci zasiadający za sterami F-35B początkowo wykonywali starty i lądowania wykorzystując wyłącznie światło otoczenia i specjalnie zaprojektowane oświetlenie LED na pokładzie lotniczym HMS Queen Elizabeth / Zdjęcia: MO W. Brytanii

Piloci zasiadający za sterami F-35B początkowo realizowali starty i lądowania wykorzystując wyłącznie światło otoczenia i specjalnie zaprojektowane oświetlenie LED na pokładzie lotniczym HMS Queen Elizabeth. Następnie wykonywano operacje z użyciem okularowych wzmacniaczy obrazu (NVG).

Wykonywanie lotów nocnych nie jest dla nas trudnością. Zwracamy szczególną uwagę na to, jak wygląda nowe oświetlenie na pokładzie HMS Queen Elizabeth z perspektywy pilota F-35. Przeprowadziliśmy już w tym roku nocne operacje śmigłowców, ale teraz bardzo ważne jest, abyśmy zrozumieli, jak F-35 są przystosowane do operowania w nocy z lotniskowca. Pierwsze loty pokazują, że mogą je wykonywać zarówno z użyciem NVG, jak i bez nich – powiedział dowódca grupy lotniczej okrętu kmdr por. James Blackmore z Royal Navy (królewskiej marynarki wojennej W. Brytanii).

W ciągu dnia dostępne są wskazówki, które informują mózg pilota, jaki jest względny ruch samolotu i okrętu. W nocy, szczególnie w bardzo ciemną noc, wszystkie te wskazówki znikają, a ty stajesz się zależny tylko od tego, jakie widzisz światła i z jakiej perspektywy. To coś, czego nie możesz przetłumaczyć w swoim umyśle z wyprzedzeniem – nie wiesz tego, dopóki tego nie zobaczysz – dodał główny inżynier zespołu odpowiedzialnego za próby Andrew Maack (F-35B operują z Queen Elizabeth, 2018-10-01).




Galeria



Powiązane wiadomości


Drukuj Góra