Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Gripen E odpala IRIS-T

Lotnictwo wojskowe, Przemysł lotniczy, 26 października 2018

Pierwszy prototyp szwedzkiego wielozadaniowego samolotu bojowego Gripen E (nr takt. 39-8) wykonał pierwsze próby przenoszenia i zrzutu podwieszeń i uzbrojenia. Badania prowadzono w październiku na poligonie Vidsel na północy Szwecji. W ich ramach wykonano próbne odpalenie kierowanego pocisku rakietowego powietrze-powietrze bliskiego zasięgu IRIS-T i zrzut dodatkowego zbiornika paliwa.

Odpalenie kpr IRIS-T z belki uzbrojeniowej na końcówce skrzydła Gripena E / Zdjęcia: Saab Aerospace

Dla pilota loty z podwieszeniami i uzbrojeniem są ważne, aby dokonać oceny zachowania samolotu w tej konfiguracji. Próba ta została również wykorzystany do oceny, jaki wpływ ma zrzut podwieszenia, czy odpalenie pocisku na samolot. Najważniejszym wydarzeniem było oczywiście obserwowanie odpalenia pocisku. To także przybliża nas do przygotowania samolotu do użytku operacyjnego – powiedział pilot doświadczalny Saaba Marcus Wandt.

Cieszę się, że samolot zachowuje się i lata zgodnie z naszymi oczekiwaniami, co jest dowodem jego inteligentnego projektu i światowej klasy inżynierów Saaba. Program jest na dobrej drodze, a my dokonujemy znacznych postępów w zakresie jego realizacji dla naszych szwedzkich i brazylijskich klientów – dodał starszy wiceprezes i szef Saab Aeronautics Jonas Hjelm.

Użytkownikami Gripenów E mają być Flygvapnet (wojska lotnicze Szwecji), które zamówiły 60 samolotów jednomiejscowych. Mają one osiągnąć całkowitą zdolność operacyjną w 2023.. Drugim klientem są Força Aérea Brasileira (wojska lotnicze Brazylii). Rząd w Brasilii postanowił nabyć 28 Gripenów E i 8 dwumiejscowych Gripenów F. Zostaną one dostarczone w latach 2019-2024 (Rozpoczęto budowę zakładów Saaba w Brazylii, 2018-05-10).




Galeria



Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.