Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Ukraińcy zajmą się obsługą bułgarskich L-39ZA?

Lotnictwo wojskowe, Przemysł lotniczy, Strategia i polityka, 05 listopada 2018

Bułgarskie ministerstwo obrony wybrało 25 października lokalną, prywatną spółkę Jotow & Syn, mieszczącą się w Sofii, jako zwycięzcę ogłoszonego w maju tego roku przetargu na 7-letnie wsparcie logistyczne floty 7 samolotów szkolenia zaawansowanego L-39ZA, używanych przez Wojennowzdusznite Siły (WWS, wojska lotnicze). Umowa ramowa wartości 16,86 mln lewa (37,2 mln zł) bez VAT obejmuje także przeglądy naprawcze silników turbowentylatorowych Iwczenko AI-25TL i pomocniczych zespołów napędowych Safir-5. Jednak w celu wywiązania się z umowy Jotow & Syn ma zlecić wykonanie w/w prac ukraińskiemu przedsiębiorstwu państwowemu Odeskij Awiacionnyj Zawod, które specjalizuje się w przeglądach L-39.

Obsługą bułgarskich L-39ZA ma zająć się rodzime przedsiębiorstwo, które zleci prace Ukraińcom / Zdjęcie: MO Bułgarii

Co ciekawe, według dokumentacji przetargowej w przetargu wziął również udział producent Albatrosów, czeska spółka Aero Vodochody. Jego oferta, która zajęła drugie miejsce, była wyceniona na 19,36 mln lewa (niemal 43 mln zł) bez VAT. Początkowo Czesi żądali za swoje usługi aż 32,81 mln lewa (ponad 72 mln zł), jednak w trakcie negocjacji z bułgarski resortem obrony obniżyli stawkę. Natomiast początkowa cena prac podana przez spółkę Jotow & Syn wynosiła 16,98 mln lewa (37,5 mln zł).

W tej samej dokumentacji przetargowej zawarte również oświadczenie Aero Vodochody z 12 września, w którym Czesi wycofują się z brania wszelkiej odpowiedzialności za samoloty L-39, które przeszłyby przeglądy ciężkie na Ukrainie. Aero zaznacza, że nie dotyczy to prac wykonywanych przez Motor-Sicz, które to przedsiębiorstwo jest uznawany przez Czechów za oryginalnego producenta silnika AI-25TL. W tym samym oświadczeniu Aero podkreśliło również, że wykonywanie skomplikowanych i długotrwałych przeglądów ciężkich L-39 przez inne podmioty spowoduje zakończenie ważność wszystkich już dokonanych prac mających na celu przedłużenie trwałości użytkowej życia i nowych certyfikatów określających okresy międzyprzeglądowy L-39ZA, które spółka już zrealizowała i wydała WWS (Reorganizacja wojsk lotniczych Bułgarii , 2017-07-17).

Na podstawie informacji Igora Bozinovskiego


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2018 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.