Śmigłowiec ratownictwa morskiego Mi-14PŁ/R (nr takt. 1012), który od roku przechodził proces wydłużania resursu, powrócił do Grupy Lotniczej w Darłowie z Wojskowych Zakładów Lotniczych nr 1 w Łodzi. Do WZL 1 wysłano drugi śmigłowiec Mi-14PŁ/R, który przejdzie tam podobne prace.
16 listopada do Grupy Lotniczej w Darłowie powrócił śmigłowiec ratownictwa morskiego (SAR) Mi-14PŁ/R (nr takt. 1012), który został poddany procesowi wydłużenia resursu w Wojskowych Zakładach Lotniczych nr 1 w Łodzi. Wiropłat trafił do łódzkich zakładów we wrześniu ub.r. Zgodnie z przyjętym harmonogramem przeprowadzone na nim prace, a w szczególności weryfikacja stanu konstrukcji, pozwoliły wydłużyć czas eksploatacji śmigłowca o cztery lata.
Tydzień wcześniej, 7 listopada, do WZL 1 trafił drugi z eksploatowanych przez Brygadę Lotnictwa Marynarki Wojennej śmigłowców typu Mi-14PŁ/R (nr takt. 1009), który zostanie poddany temu samemu zakresowi prac. Obydwa śmigłowce pochodzą z serii wyprodukowanej w 1983.
Podczas pobytu w WZL 1 wiropłaty Mi-14PŁ/R zyskują także nowe malowanie, nawiązujące do tego w jakim wracają modernizowane w PZL Świdnik śmigłowce W-3WARM Anakonda (Kolejna Anakonda po modernizacji, 2018-11-05_. Od czerwca br. w WZL nr 1 przebywają także trzy śmigłowce w wersji zwalczania okrętów podwodnych Mi-14PŁ (wyprodukowane w 1980), na których prowadzone są prace w zakresie analogicznym do realizowanych na śmigłowcach ratowniczych (Zastosowanie bojowe Mi-14PŁ, 2017-02-16).
Na podstawie informacji BLMW