Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

TH-119 w powietrzu

Lotnictwo wojskowe, Marynarka wojenna, Przemysł lotniczy, 24 grudnia 2018

W zakładach Leonardo w Filadelfii 20 grudnia wzbił się w powietrze prototyp śmigłowca TH-119. Jest on proponowany do szkolenia pilotów US Navy jako następca TH-57 Sea Ranger (wojskowe oznaczenie Bella 206), która zamierza pozyskać 125 nowych wiropłatów. Prototypowy TH-119 był pilotowany przez Patricka McKernana, który podczas lotu sprawdził własności pilotażowe śmigłowca i działanie awioniki.

Prototypowy TH-119 w trakcie pierwszego lotu / Zdjęcie: Leonardo

Już produkowany w USA TH-119 to przystępny cenowo, gotowy do eksploatacji śmigłowiec szkolny, który łączy w sobie doskonałe osiągi, elastyczność i bezpieczeństwo. Jest skonstruowany tak, aby realizować wszystkie bieżące misje szkoleniowe US Navy i wykonywać manewry w locie i jest o wiele lepszy od przestarzałego TH-57 - powiedział Andrew Gappy, dyrektor Leonardo ds. sprzedaży rządowej w USA.

TH-119 to wojskowy wariant AW119, wyposażony w awionikę glass cockpit Genesys Aerosystems, umożliwiającą wykonywanie lotów w warunkach VFR (z widocznością) lub IFR (według wskazań przyrządów), także w okularowych wzmacniaczach obrazu (NVG). Może być używany do szkolenia w lądowaniach z autorotacją, lotach z ładunkiem na zawiesiu podkadłubowym, czy misjach poszukiwawczo-ratowniczych. Napęd wiropłata stanowi pojedynczy silnik Pratt & Whitney Canada PT6-B o mocy 1000 KM.

Konstrukcja podwozia TH-119 została wzmocniona, dzięki czemu jest bardziej odporna na twarde lądowania i ma większą trwałość użytkową. Dodatkowy, opcjonalny piąty zbiornik paliwa zwiększa długotrwałość lotu do ponad 5 h. Producent zakłada uzyskanie Certyfikatu Typu FAA dla TH-119 na początku przyszłego roku (Nowa awionika dla TH-119, 2018-09-21).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.