Koncern Leonardo-Finmeccanica zaprezentował wojskowy wariant śmigłowca AW1109Kx.
Podczas rozpoczętej wczoraj w Waszyngtonie wystawy Navy League Sea-Air Space, koncern Leonardo-Finmeccanica pokazał nową wersję śmigłowca AW119Kx. Nosi ona oznaczenie TH-119 i jest oferowana do szkolenia pilotów US Navy (Zamówienia na medyczne AW119Kx, 2015-10-22).
Podstawową zmianą w porównaniu z protoplastą jest zabudowanie dwóch wskaźników Genesys Aerospace. Dzięki temu instruktor może prowadzić szkolenie w warunkach VFR (z widocznością) lub IFR (IMC – według wskazań przyrządów) zajmując dowolny fotel. Awionika przystosowana jest też do wykonywania lotów w okularowych wzmacniaczach obrazu (NVG). Dodatkowo w tylnej części kabiny zabudowany jest dodatkowy fotel, obracany o 180°, co umożliwia obserwację całej kabiny załogi.
Konstrukcja podwozia wiropłata została wzmocniona, dzięki czemu jest bardziej odporna na twarde lądowania i ma większą trwałość użytkową. Pod kadłubem TH-119 można zabudować hak ładunkowy, pozwalający na szkolenie w wykonywaniu zadań transportowych.
Dodatkowy, opcjonalny zbiornik paliwa zwiększa długotrwałość lotu do ponad 5 h. Instalacja paliwowa śmigłowca jest też przystosowana do napełniania zbiorników naftą, gdy silnik wciąż pracuje.