Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Airbus przejmuje CSeries

Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, Strategia i polityka, 17 października 2017

Airbus i Bombardier podpisały 16 października porozumienie, na mocy którego mają stać się partnerami programu samolotów komunikacyjnych C Series. Zgodnie z umową Airbus zapewni specjalistyczną pomoc w zakresie zamówień, sprzedaży i marketingu oraz obsługi posprzedażnej dla CBS Aircraft Limited Partnership (CSALP), spółki produkującej i sprzedającej samoloty rodziny C Series, w której udziały mają Bombardier (62%) i Investissement Québec (IQ, 38%). Docelowo Airbus przejmie 50,01% udział w CSALP. Bombardier i IQ będą posiadać odpowiednio ok. 31% i 19%.

Rodzina CSeries mają uzupełnić ofertę samolotów wąskokadłubowych koncernu z Tuluzy, obejmującą rodzinę A320 ceo/neo / Ilustracja: Airbus

Siedziba CSALP i główna linia montażu końcowego CSeries będzie nadal mieściła się w Montrealu, w prowincji Québec. Airbus uruchomi drugą linię montażu CSeries w zakładach w Mobile, w stanie Alabama. Zarząd CSALP początkowo będzie składał się z 7 dyrektorów, z których 4 zaproponuje Airbus, 2 Bombardier, a 1 – IQ. Airbus będzie uprawniony do wyznaczenia prezesa CSALP (1500 Airbusów w Ameryce Północnej, 2017-09-19).

To sytuacja, w której każdy wygrywa! C Series […] doskonale pasuje do naszej istniejącej rodziny samolotów wąskokadłubowych i zwiększy ofertę naszych produktów dla szybko rozwijającego się sektora rynku. Nie mam wątpliwości, że nasze partnerstwo z Bombardierem zwiększy sprzedaż i wartość tego programu. To partnerstwo nie tylko zabezpieczy [przyszłość] CSeries i działalność przemysłową [Bombardiera] w Kanadzie, W. Brytanii i ChRL, ale także zapewni nowe miejsca pracy w amerykańskiej wytwórni Airbusa – powiedział dyrektor generalny Airbusa Tom Enders (Pierwszy A321neo dla ANA, 2017-09-07).

Cieszymy się z udziału Airbusa w programie C Series. Airbus jest idealnym partnerem dla nas, Québecu i Kanady. […] To partnerstwo powinno ponad dwukrotnie zwiększyć wartość programu C Series i zapewnić, że nasze samoloty będą mogły w pełni wykorzystać swój potencjał – dodał prezes i dyrektor generalny Bombardiera Alain Bellemare (Pierwszy CS300 w barwach Korean Air , 2017-08-18).

Przybycie Airbus jako strategicznego partnera zapewni zrównoważony rozwój programu C Series, a także konsolidację całego klastra lotniczo-kosmicznego Québecu. W obecnym kontekście współpraca z Airbusem jest dla nas najlepszym rozwiązaniem zapewniającym utrzymanie i tworzenie miejsc pracy w tym strategicznym sektorze gospodarki Québecu – podkreślił wicepremier Québecu, minister gospodarki, nauki i innowacji oraz minister odpowiedzialny za strategię cyfrową Dominique Anglade.

W powszechnym mniemaniu porozumienie pomiędzy Airbusem i Bombardierem jest efektem wojny handlowej pomiędzy USA i Kanadą, która została zapoczątkowana w kwietniu 2016, po zakupieniu przez Delta Air Lines 75 samolotów CS100, z opcją na kolejnych 50. Ich dostawy miały rozpocząć się wiosną 2018. W maju br. Boeing wnioskował o nałożenie cła na kanadyjskie samoloty, argumentując, że Bombardier otrzymał rządowe subsydia, dzięki którym zaoferował Delcie CSeries po znacznie zaniżonej cenie (Delta zakupią CSeries, 2016-04-15).

W efekcie żądań koncernu z Seattle we wrześniu amerykański resort handlu ogłosił wstępną decyzję o nałożeniu cła wyrównawczego w wysokości 220% na samoloty Bombardiera. Na początku października uzupełniono je 80-% cłem antydumpingowym. Oznacza to, że ewentualny eksport samolotów CSeries do USA będzie obciążony kwotą wynoszącą trzykrotność ich ceny sprzedaży.

Dotychczas jedynym poszkodowanym w konflikcie jest Boeing, który stracił przez to kontrakt na dostarczenie Kanadzie wielozadaniowych samolotów bojowych F/A-18E/F Super Hornet – na początku czerwca rząd w Ottawie wstrzymał negocjacje w tej sprawie (Ponad 5 mld USD za kanadyjskie Hornety, 2017-09-14).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra