Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

PAŻP wdrożyła FRA

Lotnictwo cywilne, 01 marca 2019

28 lutego w polskiej przestrzeni powietrznej wdrożono operacyjnie koncepcję Free Route Airspace (FRA). Etap testów i walidacji został ukończony pomyślnie, co umożliwiło jej uruchomienie w FIR (Rejonie Informacji Powietrznej) Warszawa zgodnie z planem. Wprowadzone u nas rozwiązanie jest znane jako POLFRA.

Dzięki FRA loty mogą być planowane trasami bardziej zbliżonymi do rzeczywistych trajektorii, skracając czas przelotu oraz zmniejszając zużycie paliwa / Zdjęcie: PAŻP

POLFRA daje przewoźnikom większą swobodę przygotowania planów lotu. Umożliwia planowanie trasy przelotu przez daną przestrzeń powietrzną bezpośrednio pomiędzy zdefiniowanymi punktami nawigacyjnymi (wlotowym i wylotowym), znajdującymi się na granicy FIR-u, bez konieczności wykorzystania istniejącej sieci dróg lotniczych, za to z możliwością skorzystania z dodatkowych punktów nawigacyjnych wewnątrz naszego FIR-u. Dzięki nowemu rozwiązaniu loty mogą być planowane trasami bardziej zbliżonymi do rzeczywistych trajektorii, skracając czas przelotu oraz zmniejszając zużycie paliwa.

POLFRA została wdrożona zgodnie z europejskim programem pilotażowym SESAR Pilot Common Project (PCP), stanowiącym część koncepcji Jednolitej Europejskiej Przestrzeni Powietrznej. Unijna regulacja nakazuje wprowadzenie FRA powyżej poziomu lotu FL310 (około 9450 m) przed 1 stycznia 2022 roku. Polska Agencja Żeglugi Powietrznej umożliwiła planowanie lotów zgodnie z zasadami FRA już teraz, blisko trzy lata przed wyznaczonym terminem.

28 lutego 2019 POLFRA zaczęła obowiązywać całodobowo w FIR Warszawa powyżej FL095 (2896 m), z wyłączeniem TMA (rejon kontrolowany lotniska). Polska Agencja Żeglugi Powietrznej planuje rozszerzenie możliwości POLFRA dzięki bliskiej współpracy z instytucjami zapewniającymi służby żeglugi powietrzne w FIR-ach sąsiednich (Nowe radary PAŻP, 2019-02-04).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.