Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Wieża kontroli lotów w Pyrzowicach gotowa

Lotnictwo cywilne, 17 stycznia 2018

Przedsiębiorstwo Budimex poinformowało o zakończeniu budowy nowej wieży kontroli lotów w międzynarodowym porcie lotniczym Katowice w Pyrzowicach. Katowicka wieża jest inwestycją w bezpieczeństwo ruchu lotniczego i poprawę jego płynności, a przede wszystkim stanie się jedną z infrastrukturalnych wizytówek województwa śląskiego.

Nowa wieża kontroli lotów w międzynarodowym porcie lotniczym Katowice w Pyrzowicach ma zostać uruchomiona przed końcem br. / Zdjęcie: Port lotniczy Katowice, krzeminski.foto.com

Wieża ma ponad 1800 m2 powierzchni, na której rozmieszczone zostały: pomieszczenie ze stanowiskami kontroli wieżowej i kontroli zbliżania, pomieszczenia techniczne i garażowe oraz zaplecze socjalne. Wokół wieży powstał system dróg wewnętrznych wraz z parkingami. Poziom operacyjny ulokowano na wysokości 42 m.

Układ budynku składa się z dwóch elementów. Część niska o wysokości 5-9 m stanowi dwukondygnacyjny budynek o konstrukcji słupowo-ścianowej. Część wysoka ma 45,75 m. Jej trzon zbudowany jest jako wspornik pionowy o przekroju poprzecznym prostokąta, z wydzielonym wewnątrz ciągiem dla windy oraz szachtami instalacyjnymi.

Utwierdzenie trzonu stanowi płyta fundamentowa o grubości 1,8 m i o wymiarach w rzucie 17 x 17 m. W górnej części trzonu umieszczono wsporniki poziome, na których oparto stropy części zasadniczej wieży. Zwieńczenie wieży stanowi dach stalowy.

Obudowę wieży zaprojektowano w formie elewacji pochłaniającej energię PEM z aluminiowej płyty kompozytowej. W trzonie zaprojektowano windę elektryczną z podszybiem i nadszybiem bez pomieszczenia maszynowni, przystosowaną do wymogów jakie musi spełniać dźwig dla ekip ratowniczych. Wartość kontraktu to 20,22 mln zł netto (Kamień węgielny pod nową wieżę w Pyrzowicach, 2017-06-24).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra