7 marca pierwszy należący do Swiss International Air Lines Airbus A340-300 (zn. rej. HB-JMH) z nowym wnętrzem kabiny pasażerskiej powrócił do służby. Samolot wystartował do pierwszego komercyjnego lotu z Zurychu do Tokio o godz. 13:25 i wylądował w stolicy Japonii o godz. 8:25 czasu lokalnego.
Nowy wystrój wnętrza został zastosowany we wszystkich trzech klasach. W klasach pierwszej, biznes i ekonomicznej zabudowano nowe fotele z system rozrywkowym obejmującym dostęp do Internetu. Kompleksowo zmodernizowano też wystrój kabiny pasażerskiej, instalując nowe oświetlenie, kuchnie pokładowe i zwiększając komfort podróży do poziomu porównywalnego z oferowanym na pokładach Boeingów 777. W taki sam sposób zmodernizowane zostaną wnętrza pozostałych czterech A340-300 należących do szwajcarskiego narodowego przewoźnika. Zgodnie z planem ostatni z odnowionych Airbusów ma powrócić do służby do lata br.
Poza trasą do Tokio, szwajcarskie A340-300 używane są do obsługi połączeń do jak Boston, Johannesburg, Szanghaj i Tel Awiw. Poza A340-300, flota dalekiego zasięgu Swiss składa się obecnie z 14 A330-300 i 10 Boeingów 777-300ER. Obsługuje ona łącznie 24 regularne dalekodystansowe trasy.
Aktualnie szwajcarski narodowy przewoźnik dysponuje flotą 90 samolotów, które obsługują ponad 100 destynacji w 43 krajach na całym świecie, operując z lotnisk w Zurychu, Genewie i Lugano, przewożąc około 18 mln pasażerów rocznie. Oddział WorldCargo zapewnia natomiast kompleksową ofertę przewozu frachtu na około 130 lotnisk w 80 krajach. Zatrudniające ponad 8800 pracowników Swiss osiągnęły w 2017 łączne przychody w wysokości około 5 mld CHF. Przewoźnik jest częścią grupy Lufthansa i należy do sojuszu Star Alliance (Swiss rozszerza współpracę z Helvetic, 2018-11-16).
Na podstawie informacji Marcina Sigmunda