Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Swiss rozszerza współpracę z Helvetic

Lotnictwo cywilne, Strategia i polityka, 16 listopada 2018

Swiss International Air Lines ogłosiły, że rozszerzą partnerstwo z Helvetic Airways i od przyszłego roku skierują do obsługi swoich tras do ośmiu należących do Helvetic Airways Embraerów E190-E2.

 Od pewnego czasu Swiss International Airways używają już do obsługi niektórych swoich połączeń cztery należące do Helvetic Airways Embraery E190, które wykonują loty na ponad 40 europejskich lotnisk / Zdjęcie: Marcin Sigmund

Odrzutowce te lub podobne – czyli początkowo najprawdopodobniej także E190, ale wcześniejszej generacji – mają zostać wypożyczone na zasadzie tzw. mokrego leasingu, obejmującego samoloty, załogi, obsługę odrzutowców i ubezpieczenie. Umowa ta ma z jednej strony pozwolić Swiss na swobodniejsze planowanie siatki połączeń i zmniejszenie ryzyka związanego z koniecznością nagłego zastąpienia któregoś ze swoich odrzutowców, a z drugiej strony ma też umożliwić lepsze wykorzystanie floty Helvetic.

Jesteśmy dumni z tego, że Swiss zaufał naszemu przedsiębiorstwu i naszym wydajnym i komfortowym Embraerom E190-E2 – powiedział dyrektor generalny Helvetic Airways Tobias Pogorevc. Swiss na podstawie długoterminowej umowy najmu używają już do obsługi niektórych swoich połączeń 4 należące do Helvetic Embraery E190, które wykonują loty na ponad 40 europejskich lotnisk.

Flota Helvetic Airways AG składa się z 7 Embraerów E190 i 5 Fokkerów 100, przy czym holenderskie odrzutowce mają zostać wycofane w przyszłym roku i zastąpione zamówionymi we wrześniu br. 12 nowymi E190-E2. Wartość zamówienia, liczona na podstawie cen katalogowych wynosi 730 mln USD. Umowa obejmuje również prawo zakupu kolejnych 12 E190-E2, z możliwością ich zamiany na większe E195-E2. Pierwszy E190-E2 zostać dostarczony Helvetic we wrześniu 2019, a ostatni – jesienią 2021, co ma pozwolić także na wycofanie siedmiu starszych E190 (Helvetic zamawiają Embraery 190-E2, 2018-09-28).

Aktualnie część samolotów Helvetic jest używana przez Swiss i leasingowana innym przewoźnikom, a część obsługuje własne loty rozkładowe i czarterowe. Helvetic zatrudniają obecnie 421 pracowników. Przewoźnik współpracuje blisko z Horizon Swiss Flight Academy AG z Kloten, gdyż od kwietnia 2008 obie spółki należą do Helvetic Airways Group z siedzibą we Freienbach w Szwajcarii.

Swiss International Air Lines, dysponujące flotą złożoną z około 90 samolotów, obsługują obecnie ponad 100 połączeń do 43 krajów na całym świecie i przewożą około 17 mln pasażerów rocznie. Oddział WorldCargo zapewnia natomiast kompleksową ofertę przewozu wartościowego frachtu lotniczego na około 130 lotnisk w 80 krajach.

Zatrudniające ponad 8800 pracowników Swiss International Air Lines, osiągnęły w 2017 łączne przychody w wysokości około 5 mld CHF. Przewoźnik jest częścią grupy Lufthansa i należy do sojuszu Star Alliance (Lufthansa kupiła kolejne A320neo, 2018-10-02).

Na podstawie informacji Marcina Sigmunda


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.