Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Kontrakt na Super Hornety Block III

Lotnictwo wojskowe, Przemysł lotniczy, Strategia i polityka, 21 marca 2019

US Navy przyznała Boeingowi trzyletni kontrakt na produkcję 78 samolotów F/A-18 Block III Super Hornet. Wartość umowy to ok. 4 mld USD. Strony podały, że wieloletni kontrakt pozwala zaplanować przyszłą produkcję i przyniesie oszczędność minimum 395 mln USD. Prace mają rozpocząć się na początku następnej dekady.

Pierwsze Super Hornety Block III mają ujrzeć światło dzienne w kwietniu przyszłego roku / Ilustracja: Boeing

F/A-18E/F Super Hornet Block III ma być samolotem nie tylko zwalczającym lotnictwo przeciwnika, ale także będzie zdolny do odbierania, przetwarzania i przesyłania informacji taktycznych oraz odbierania koordynat celu od samolotów F-35, EA-18G Growler i E-2D Hawkeye.

Jego wyposażenie stanowić ma m.in. podkadłubowy zasobnik AN/ASG-34 z czujnikiem termolokacyjnym (IRST), umożliwiającym przeszukiwanie przestrzeni i śledzenie celów bez konieczności użycia urządzeń aktywnych (pokładowego radiolokatora), a także ich niszczenie przy pomocy kierowanych pocisków rakietowych powietrze-powietrze z termolokacyjnymi głowicami samonaprowadzającymi, radiostacja Rockwell Collins TTNT i nowy komputer, umożliwiające przesyłanie danych z IRST do innego Super Horneta, zmodernizowany radar AN/APG-79 z anteną fazowaną i układ samoobrony AN/ALQ-214. W kabinie załogi zostanie zabudowany nowy pojedynczy wskaźnik wielofunkcyjny o wymiarach 254 mm x 483 mm.

Na górnej powierzchni skrzydeł zabudowane zostaną 2 konforemne zbiorniki paliwa, mieszczące łącznie 1588 l paliwa. Ma to zapewnić zwiększenie zasięgu o ok. 220 km lub wydłużyć czas działania w rejonie celu o 20-30 min, zależnie od zestawu przenoszonego uzbrojenia. Zmniejszona zostanie także skuteczna powierzchnia rozproszenia fal radiolokacyjnych. Według najnowszej deklaracji Boeinga trwałość użytkowa struktury Super Horneta Block III ma wynosić 10 tys. h.

Obecnie w zakładach Boeinga w St. Louis trwają prace związane z modernizacją 4 pierwszych F/A-18E/F do standardu Block III. Ich zakończenie zaplanowano do kwietnia 2020 (Początek modernizacji Super Hornetów US Navy, 2018-03-07).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.