Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Boeing ujawnił Advanced Super Horneta

Lotnictwo wojskowe, 29 sierpnia 2013

Boeing poinformował o próbach samolotu wielozadaniowego Advanced Super Hornet. Nieoficjalnie mówiono o nim od kilku tygodni.

Advanced Super Hornet podczas prób w locie. Na przejściu skrzydło-kadłub widoczne są konforemne zbiorniki paliwa, a pod kadłubem – makieta zasobnika z uzbrojeniem /  Zdjęcie: Boeing

Pierwsze wzmianki dotyczące lotów Advanced Super Horneta pojawiły się w Internecie na początku bieżącego miesiąca. Obecnie producent podsumował pierwszy etap prób, zapoczątkowanych 5 sierpnia (Super Hornet ze zbiornikami konforemnymi , 2013-08-07).

W trakcie 21 lotów, które wykonywane były z lotniska zakładowego Boeinga w St. Louis i bazy US Navy patuxent River, sprawdzono charakterystyki aerodynamiczne samolotu z zabudowanymi konforemnymi zbiornikami paliwa i podwieszoną makietą podkadłubowego zasobnika z uzbrojeniem.

Zbadano także wielkość skutecznej powierzchni rozproszenia (SPR) fal radiolokacyjnych całego samolotu. Według informacji Boeinga SPR Advanced Super Horneta jest o 50% mniejsza niż analogiczny parametr samolotów F/A-18E/F używanych obecnie przez lotnictwo amerykańskiej marynarki wojennej.

Natomiast konforemne zbiorniki paliwa, skonstruowane i wyprodukowane przez Northrop Grummana, zapewniają zwiększenie promienia operacyjnego o 240 km, do ok. 1300 km, lub wydłużenie czasu przebywania nad celem o 30 minut. Producent twierdzi też, że całkowity opór aerodynamiczny samolotu ze zbiornikami jest mniejszy niż w konfiguracji gładkiej.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.